.

.

søndag 27. mai 2012

Jeg åpner 3-16

Jakten på Blu:
På tide å få en ny figur eller?
En fin og flott figur til sommeren.
Bare en løsning på det: Kinderegg.
En ny 3-pakning er klar og jeg er klar jeg også.
Jeg åpner det midterste egget.
Det er en gul kapsel.
Jeg åpner.
Ooooh, for en søt liten isbjørn.
En isbjørn overopphetes hvis temperaturen overstiger 10 plussgrader.
Altså har den ingen problemer med å hanskes med en tradisjonell norsk sommer.
Jeg åpner det andre egget.
Det er en oransje kapsel.
Den sparer jeg til slutt.
Så til det siste egget.
Jeg åpner.
Det er en gul kapsel.
Jeg åpner.
Eh......
Den så jeg ikke komme.
Hva er dette for noe?
En gammel Kinder-serie?
Papiret er helt anerledes enn de andre.
Dette må da være en ''resirkulert'' figur.
Det er en CD/kassett spiller med 2 CD-er.
CD-ene kan skytes ut av en åpning ved å vippe og slippe håndtaket.
Standard maksimal innspillingstid på en CD er 74 minutter.
Dette har selveste Ludwig van Beethoven skylden for.
74 minutter er nemlig lengden på Beethovens niende symfoni, som visepresidenten i Sony mente måtte kunne spilles i sin helhet.
Han skulle heller valgt Mahlers tredje symfoni som er verdens lengste.
Da hadde spilletiden økt til nesten 2 timer.
Men hva har man vel MP3 til?
Jeg får åpne det den oransje kapselen.
Hey Mr. Tambourine man.
Det er Rafael.
Uff, ingen ny figur.
Let me forget about today until tomorrow.
 
Om Bob Dylan er en poet hva er Gus da?
Her er hans versjon av Dylans strofe:
Let me forget about today until tomorrow.
Er du klar, Gus?
Let mei farget abort teddy inntil tumor.
Du er en ekte lyriker, Gus.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar