.

.

onsdag 2. mai 2012

Jeg åpner 2-17

Ny trepakning i min føljetong.
Jeg har telt etter og kommet til at dette er 3-pakning nr 17 i føljetongen.
Altså føljetong nr 2, trepakning nr 17, derav tittelen.
7 hunder på 17 3-pakninger er dårlig uttelling.
Håper det bedrer seg denne gangen.


Jakten på Vektløfterhunden:
Jeg begynner med det midterste egget.
Det er en gul kapsel.
Jeg åpner.
Det er en liten blå kanin eller hare.
Jeg må virkelig prøve å lære meg forskjellen.

Kaninen tilhører harefamilien.

Den viktigste forskjellen på kaniner og harer er at kaniner i større grad lever i ganger under jordoverflaten.
Kaniner blir generelt mindre enn harer.
Haredyrene er ikke gnagere men tilhører en søstergruppe.


Da ble jeg mye klokere.
Det er selvfølgelig en....kanin siden den er så liten.
Jeg åpner det andre egget.
Det er enda en gul kapsel.
Jeg åpner.
Det er enda en blå figur, en ape.
Den kaster et bananskall.
Jeg åpner det siste egget.
Oransje kapsel!
Jeg åpner.
Det er sportyhunden.
Altså ingen ny hund nå heller.
Men jeg har sikkert bedre lykke i morgen, for du vet hva man sier:
Alle gode ting er 18...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar