.

.

tirsdag 1. mai 2012

Kinder Reboot

Kom Mai du skjønne milde.
Eller Kong Mai du skjønne milde som jeg sa når jeg var liten.
Det fantes en Kong Vinter, så da fantes det en Kong Mai.

Det er 1 Mai, flagget er heist og tiden er inne for å fortsette min Kinder føljetong.
Helt siden jeg var liten så har jeg hatt et forhold til disse eggene med små figurer i.
Da jeg skulle starte å blogge om 80 og 90 tallet var det naturlig for meg å starte bloggen med nettopp Kinder egg.

Med mitt motto:
Jeg blogger ikke mitt liv, jeg lever min blogg
tok jeg fatt på å se hvor vanskelig det var å samle alle figurene i en serie ved hjelp av 3-pakninger.
Siden jeg den gang blogget ett nytt innlegg hver eneste uke var planen å lage en føljetong der jeg hver uke åpnet en ny 3-pakning helt frem til at alle hovedfigurene var samlet.
Den gang var det ''Shrek 3'' som ble samlet og som til slutt ble komplett.


Nå holder jeg på med oppfølgeren som jeg kaller:
Jakten på Vektløfterhunden.
Altså, har jeg navngitt alle hundene med passende navn, slik at jeg hele tiden har en spesifikk figur å lete etter.
Jeg mangler nå 3 hunder:
Vektløfterhunden, Bling-bling hunden og Mobilhunden.

(Bling-bling hunden har rød caps, han i skinnjakke er motorsykkelhunden, så klart). 

Bloggingen har sklidd ut og det er mange uker mellom hvert innlegg, men jeg har fremdeles åpnet en 3-pakning i uken, noe som gjør at føljetongen har løpt fra bloggen min.
Derfor har jeg flyttet føljetongen hit til ''Snackstage'' slik at bloggen kan nå igjen føljetongen, som for øyeblikket er inne i sin 4 runde.
Så for å kunne hoppe fortest mulig fra 2 til 4 runde kommer jeg til å poste føljetongen hver eneste dag frem til bloggingen har nådd igjen føljetongen.
Deretter kommer føljetongen til å fortsette en gang i uken.

Så da er det endelig klart for:
Jakten på Vektløfterhunden:
Jeg starter som vanlig med det midterste egget.
Det er en gul kapsel.
Bare oransje kapsler inneholder hunder.
Jeg åpner.
Det er en sur dinosaur.
I alle fall ser han sur ut, en dinosurus.
Jeg åpner det andre egget.
Det er en oransje kapsel.
Den sparer jeg til slutt.
Så er det egg nr 3 sin tur.
Det er en gul kapsel.
Jeg åpner.
Det er en seilbåt.
Katamaran tror jeg det heter.
Men nok om katter, nå er det hunden sin tur.
Jeg åpner den siste kapselen.
Det er Snobbehunden.
Altså er jeg like langt i jakten på Vektløfterhunden.
Men nytt kamera har jeg i alle fall, så nå er figurene endelig i fokus.


Stavekontrollen min insisterer på at jeg IKKE driver med blogging, men med bløgging.
Avkutting av blodårer på en levende fisk med den hensikt at fisken skal blø ut og dø.
Dødskrampene hjelper å pompe ut blodet slik at blodet ikke koagulerer og ødelegger fiskekjøttet.

Joda stavekontroll, det er sikkert nøyaktig det jeg driver med her jeg sitter forran PC-en.

I følge Facebook er det flere personer som faktisk heter Kong Mai.
Om han er så skjønn og mild vet jeg ikke men han bor i Brooklyn der han studerer kjemi og biomedisin.
Han er singel og liker kvinner, film og musikk.
I Mai slekten finner man blant annet Jin May, May Mai og hans bror Kuang Mai.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar