.

.

søndag 13. mai 2012

Jeg åpner 3-02

 Jakten på Blu:
Jeg begynner som vanlig med det midterste egget.
Det er jo litt morsomt å ''klekke'' egg nå som det er fugler inne i eggene.
Det er en gul kapsel.
Jeg åpner.
Det er.... ja hva er det?
Jeg vet jo hva det er, for jeg har brukt slike mange ganger i min barndom.
Men hva i alle dager heter det for noe?
Internet, oh store guru, hjelp meg.
Det er en Spirograph.
Man setter en penn/blyant i et av hullene på hjulet og fører hjulet rundt og rundt i rammen.
Taggene vil gjøre at hjulet spinner jevnt i hele sirkelen, noe som gjør at mønsteret som tegnes på arket under blir symmetriske spiraler.
Jeg åpner det andre egget.
Det er også en gul kapsel.
Jeg åpner.
Det er en bil, nærmere bestemt en Porsche.
En Cabriolet.
Noe som får meg til å tenke på sangen ''Kursiv'' der litt av teksten er:

Jeg tar en tur til byen, i min Porsche Turbo Cabriolet.
Og hvis du er sånn passe deilig, kan du få være med.
(Ikke tilfeldig at jeg skriver teksten med kursiv skrift)

Sangen er av gruppen ''Trang fødsel'', noe som får meg igjen til å tenke på klekking og det siste egget.
Jeg åpner.
Det er en oransje kapsel.
Jeg klekker.
Det er en kakadue.
Han står på noe ''kjetting-aktig''.
Internet forteller meg at han heter Nigel.
To figurer på to sjanser, ingen trang fødsel på denne føljetongen med andre ord.


Ellers vil jeg spørre Gus: 
Hva slags humor har man hvis noe er ''kjetting-artig''?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar