.

.

fredag 25. mai 2012

Jeg åpner 3-14

Jakten på Blu:
Bare to figurer igjen!
En ny 3-pakning skal i ilden.
Jeg starter med det midterste egget.
Der datt det et annet egg ut av pakken.
Kanskje jeg skal ta det i stedet.
Jeg tar det som et tegn og åpner.
Det er en oransje kapsel!
Kanskje det er meningen jeg skal åpne den nå med det samme.
Jeg tar heller å venter.
Jeg åpner det midterste egget.
Det er en gul kapsel.
Jeg åpner.
Det er en kamel.
Eller?
Den har bare en pukkel.
Da er det en dromedar, eller?
Finnes det kameler med EN pukkel?
Oh store Wikipedia.
Joda, det gjør det.
For dromedaren er en av to kamel-arter.
Kamel-arten med to pukler er en Baktria kamel.
Så kamel og dromedar er det samme.
Da åpner jeg det siste egget.
Det er en gul kapsel.
Jeg åpner.
Det er en snurrebass.
Siden det har en tendens til å grense til barnslige ordspill og erotiske hentydninger hver gang det dukker opp en snurrebass så vil jeg rett og slett overlate beskrivelsen til Wikipedia:
En snurrebass er et leketøy som består av en smal pinne som går gjennom sentrum, vinkelrett på en skive.
Når du snurrer den over en viss hastighet holder spinnet på skiven snurrebassen oppe.
Den stopper ikke å snurre før farten blir lav nok til at tyngdekraften overvinner spinn-kraften, og den velter.
Snurrebasser finnes i flere ulike utførelser, og spinnet settes i gang med forskjellige metoder.
Men så til den siste kapselen.
Det må da være et tegn.
Den hoppet ut av esken.
Jeg åpner den.
Det er Pedro.
Altså ingen ny figur denne gangen heller.
Så mye for det tegnet...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar