.

.

tirsdag 22. mai 2012

Jeg åpner 3-11

Jakten på Blu:
Det er en stund siden det kom en ny fugl nå.
Kanskje kommer det en ny denne gangen.
På 10 ganger har jeg fått 5 figurer.
Nå kommer statistikken til å bikke enten ene eller andre vegen.
Jeg begynner med det midterste egget.
Jeg åpner.
Det er en gul kapsel.
Jeg åpner.
Det er en liten racerbil.
Litt stutt versjon av en Formel1 bil?
Kanskje en Formel2 bil?
Finnes det?
Gus godkjente det.
Det finnes visst til og med Formel3 biler.
Det er forskjellige klasser racing man kan kjøre.
''Formel 2'' ble til ''Formel 3000'' og så til ''GP2 series''.
Det ble til slutt hetende ''Formel 2'' igjen så sent som i 2009.
Jeg åpner neste egg.
Det er en gul kapsel.
Det er en.... hvorfor glemmer jeg alltid hva det heter?
Spirograph, spirograph, spirograph, spirograph.
Sånn, nå husker jeg det sikkert.
Man kan stikke tuppen inn i det ene hullet og føre det røde hodet frem og tilbake inn i det store hullet.
Bare husk å ta av beskyttelsen på tuppen først slik at det som etterhvert blir blomsten kommer i kontakt med det hvite.
For det er vanskelig å tegne en blomst på det hvite papiret hvis toppen på pennen er på.
Så til det siste egget.
Jeg åpner.
Det er en oransje kapsel.
Jeg åpner.
Det er en fugl i alle fall.
Men det er Rafael som jeg har fra før.
Jeg får ha bedre lykke neste gang.


 Av alle ord så måtte jeg velge å ignorere ''Beskyttelsen''.
Gus likte visst ikke det ordet.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar