.

.

lørdag 12. mai 2012

Jeg åpner 3-01

Jakten på........
Endelig en ny føljetong.
Jeg vet ikke hvem jeg jakter på enda, men jeg skal se nå hvem jeg har å velge mellom denne første gangen.
Den nye samleserien er hentet fra animasjonsfilmen "Rio".
Jeg har ikke sett filmen enda så jeg må ta i bruk internet for å finne ut hva figurene heter.
Så da er det vel bare å begynne å åpne.


Det første jeg legger merke til er den nye innpakningen.
Den gamle folien var en stor bit som dekket hele egget.
Den nye folien er to runde biter som deler seg på samme vis som sjokoladen.

Den første kapselen er gul.
Jeg åpner.
Det er en bison (tror jeg).
En okse hvertfall.
Det er i alle fall en helt ny generasjon figurer!
Sikkert mange nye serier å glede seg til.
Jeg åpner det andre egget.
Oransje kapsel, og jeg må prøve å vente til slutt.
Jeg får heller åpne det siste egget ekstra fort.
Det er en gul kapsel.
Jeg åpner.
Det er en snurrebass med en tusj på spissen.
Når man snurrer tegner den på underflaten.
Tusjen har et deksel som gjør den til en vanlig snurrebass.
Men nå til den oransje kapselen!
Jeg åpner.
Det er.........en Gremlin?
Er ikke "Rio" en fuglefilm?
Dette må sjekkes ut.
Hvorfor er det en ond Gremlin i "Rio" filmen?
Han heter Mauro og er en silkeape.
Silkeaper er søte, dette er soleklart en ond Gremlin.
Dette gir jeg meg ikke på.
Døm selv:


Uansett så er føljetongen i gang og jeg velger å jakte på
Blu, som er hovedpersjonen på skateboard.
 
Gus er faktisk ganske frekk i dag.
Han synes ikke at silkeapen ligner på en Gremlin.
Han fåreslo heller Gemalen.
Altså en person som er inngift i en fyrstelig eller kongelig familie.
Og når han i tillegg sikter til at navnet Mauro skulle være Marit så står det helt og holdent på Gus sin regning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar