.

.

søndag 20. mai 2012

Jeg åpner 3-09

Jakten på føljetongen:
Jeg hadde en tanke om å poste en ny 3-pakning hver dag.
Nå henger jeg litt etter og må tilbakedatere innleggene til den datoen som de opprinnelig skulle vært postet.
Det som kan se ut som en ganske enkel måte å blogge på er nemlig litt mer komplisert.
Først må 3-pakningene kjøpes.
Dette er ikke noe pes siden jeg er innom butikken så og si hver eneste dag.
Så må 3-pakningene åpnes.
Dette er heller ikke mye pes, da dette forbindes med Fredag, helg, kos og ikke minst sjokolade.
Så noterer jeg bare ned hva som var i eggene.
Dette blir en omfattende liste etterhvert.
Viktig også å ta vare på papirene som man ikke har fra før.
Papirene blir samlet opp og scannet inn på data, en etter en.
Det som er med kinderpapir er at det bretter og krøller seg veldig lett, noe som er uheldig om man vil at det skal ligge beint inne i scanneren og ikke bli scannet på skakke.
Derfor bruker jeg et A4 ark og små dobbeltsidige tape-biter som er beregnet til scrapping.
Da ligger papiret beint og på plass inne i scanneren.
Neste steg er å ta bilder av figurene.
Da må listen med figurer frem.
A4 ark plasseres på gulvet og opp etter veggen på stuen.
Dette blir mitt fotostudio, samtidig som alle figurene er plassert systematisk utover resten av stuegolvet.
Da kan jeg plukke dem ut etter listen og plassere dem på papiret forran kameraet.
Deretter føres alle bildene over til datamaskinen.
Så legger jeg en kabal med de innscannede papirene slik at jeg så langt jeg klarer har forskjellige papirer til hver 3-pakning.
Så er jeg omsider klar til å blogge.
Riktig bilde og papir blir hentet frem, og hvis en ny figur i serien er funnet må topp-bildet få en ekstra ring.

Så er det bare å skrive:

Jakten på Blu:
Ny 3-pakning nye muligheter.
Gus har et tydeligvis er problem med ordet: fugler.
Er man redd for fugler heter det Ornitofobi.
Elsker man fugler og har det som yrke en man en Ornitolog.
Dette er egentlig en test for å se hvilket av ordene Gus kjenner seg mest igjen i.
Tydeligvis elsker han fugler.
Men Gus trives best med ordene ugler, filer, filér, og igler.
Kanskje det er igler han elsker?
Jeg har ikke funnet noe eksisterende navn for det å elske igler.
Det jeg har funnet ut er at alle igler er tvekjønnet, altså har de begge typer kjønnsorgan som en hermafroditt.
Ordet hermafroditt kommer fra gresk mytologi.
Sønnen til Hermes og Afrodite, Hermafroditos, møtte i en alder av 15 år naturånden Salmakis.
Hun la sin elsk på Hermafroditos, men ble avvist av han.
For at han aldri skulle kunne skille seg fra henne tok hun å smeltet sammen deres kropper.
Han ble den aller første tvekjønnede guden.
Men nå må jeg løsrive meg fra Wikipedia.
Jeg åpner det midterste egget.
Det er en gul kapsel.
Fargen gul betyr ''løgn'' i mytologiens verden.
Fankern, hva var det jeg sa om Wikipedia.
Jeg åpner.
Det er en løve.
Brunsten til en løve varer i 4 dager av gangen og i denne perioden har løvene sex gjennomsnittelig 2,2 ganger i timen(!), altså 211 ganger ved hver periode.
Og da sover løver opptil 20 timer i døgnet......
Jeg må ta å lukke det Wikipedia-vinduet snarest.
Jeg tar å åpner neste egg.
Det er også en gul kapsel.
Jeg åpner.
Det er en propell som man setter i et spor.
Sporet er koblet til en taggete tråd som man kan dra i.
Da snurrer sporet og propellen tar av og flyger i luften som en igle, jeg mener en fugl.
Jeg åpner det siste egget.
Det er en oransje kapsel.
Jeg åpner.
Det er hverken en fugl eller igle.
Det er gremlinsen Mauro.
Eller silkeape / bomullstopptamarin som han egentlig er.
Det finnes bare rundt 3000 stykker i verden og den regnes derfor som utrydningstruet.
Hvordan i alle dager åpnet Wikipedia seg igjen?
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar