.

.

lørdag 26. mai 2012

Jeg åpner 3-15

Jakten på Blu:
Alle fugler små de er, de andre vil jeg vrake.
Nå vil jeg ha fugler, bare fugler.
Da får jeg starte med en ny 3-pakning.
Jeg starter med det midterste egget.
Jeg åpner.
Det er en gul kapsel.
Jeg åpner.
Det er en blå monster truck.
Det var altså IKKE en fugl.
Jeg åpner det andre egget.
Det er en gul kapsel igjen.
Mye sier meg at dette heller ikke er en fugl.
Jeg åpner.
Det er en...........aaaaaaargh!
Jeg glemmer hele tiden hva det er for noe.
Jeg gidder ikke sjekke det opp en gang.
Jeg kaller det bare for en hjul-spinne-ramme-ting.
Gus er tydeligvis enig i den beskrivelsen.
Men ikke i ordet ''beskrivelsen''.
Gus er tydeligvis enig i den: formuleringen.
Han er fremdeles ikke fornøyd.
''Føremeldingen''? Seriøst?
Gus er tydeligvis enig i den: måten å beskrive på.
Sånn, der er han fornøyd.
Det spørs om jeg blir like fornøyd når jeg åpner det siste egget.
Jeg åpner.
Det er en oransje kapsel i alle fall.
Jeg åpner.
Pedro? Igjen?!
Det var riktig nok en fugl, men ikke den lille blåfuglen som jeg ville skulle fly gjennom vinduet.
Selv om det er en dag i Mai.
Hva i alle dager er ''skip skip skare''?


Spirograph heter det!
Det heter Spirograph!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar