.

.

mandag 31. desember 2012

Nytt år, nye muligheter

Jeg vil gjerne få ønske alle som leser dette et riktig godt nytt år.
2013 blir for meg et ganske spennende blogg-år, der ting vil begynne å skje allerede i morgen:

For nøyaktig ett år siden la jeg ''Fineminner TV-Guide'' død.
Det gjorde jeg med tungt hjerte, da jeg var ganske fornøyd med å poste et nytt innlegg hver eneste dag proppfull med musikkvideoer, filmtrailere, fakta om hver dag med full oversikt over alle 80 og 90 talls reprisene som gikk på utallige kanaler inkludert ALFs fremtids-TV som viste nye programmer som var aktuell den dagen, toppet med en daglig tegneseriestripe og navnedag-gratulasjoner.


Jeg tok meg mildt sagt vann over hodet, og det hele ble rett og slett for tidkrevende i en allerede hektisk hverdag.
Så hvorfor vekke liv i dette monsteret en gang til?
Fordi jeg nå har mulighet til å endre på konseptet:

I stedet for å lage en nå tids programoversikt over de programmene som ble produsert og sendt på 80 og 90 tallet, reiser jeg tilbake til selve 80 og 90 tallet og sjekker hvordan TV-Guiden så ut den gang.
Så hver eneste dato reiser jeg tilbake til et tilfeldig årstall på samme dato og sjekker ut hva som gikk på TV akkurat den dagen.
Jeg tror dette kan bli et morsomt konsept som ikke minst tar meg mye mindre tid å blogge.

Et annet konsept som kommer i 2013 er ''Re-klame''.
(Jeg vet, jeg klarer knapt holde tritt med mine gamle føljetonger, så hvorfor starte en til?)


Dette er et helt nytt konsept der jeg rett og slett mimrer ved hjelp av gamle reklamer.
Igjen et konsept som er designet for å ikke ta for lang tid å blogge.

Grunnlaget for begge føljetongene er flere 100 gamle ''Se & hør'' blader, primert fra 80-tallet, proppfulle med både TV-guide og reklamer mixet med min scanner og timesvis med arbeid.
Så til slutt vil jeg sende en offentlig beklagelse til Blogg-enka som i den siste tiden har måttet vise enorm tolmodighet når hun har vært begravet i et hav av blader og rot som min blogging har forårsaket:
Beklager så mye pusen min, jeg vet du er lei av bloggene mine og måten jeg blogger på.
Det var absolutt ikke meningen å tapetsere hele leiligheten med ''Se & hør'' blader midt i julestria.
Nyttårsforsett: Ingen livsfarlige hinderløyper og skredfarlige blad-tårn i 2013.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar