.

.

søndag 23. desember 2012

Luke 23


Lille julaften!
Jeg har mye å gjøre i dag, så jeg skal prøve å være kort.
Dagens luke finner vi under hun som hopper på ski.


Da åpner jeg den nest siste luken!


En båt.
Primitiv sådan men det er vel ikke rare sakene man trenger om man vil ut på reise.
Det har jo Thor Heyerdahl bevist.
Det har også ''Bamse Bjørn og vennene hans'' bevist.
Eller ''Rasmus Klump'' som jeg kjente han som, når jeg var liten.

 

Så over til dagens brikke.
 

Det er Raffen!
Verdens kuleste sjiraff.
(Eller heter det giraff?)


Det er bare to plasser igjen på Portvei-hytten, så det burde ikke være så vanskelig å velge.
 

Der ser det ut til å være en passelig plass til å plassere han.
 

Da er 23 brikker på plass og det er bare 1 brikke igjen til juaften!
Det ser ut som at Raffen gleder seg.


Går forresten sjiraffer i hi om vinteren?
Nei, det var vel et veldig dumt spørsmål.
Selvfølgelig gjør de det!
Har du noen gang sett en sjiraff ute om vinteren kanskje?
Det er 4 Søndag i advent i dag, og i den anledning har jeg hentet frem en liten fortelling fra Portveien 2.

2 kommentarer:

  1. Anonym19:29

    Hei! Takk for en fin blogg! Hvorfor har jeg ikke funnet den før...? Utrolig moro å lese, og hvor i all verden har du funnet portveien 2 effektene?
    Jeg ble dratt langt tilbake i tid når jeg så kalenderen du hadde fått tak i, den hadde jeg langt bak i minnene før du dro den fram, så takk, hehe :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Lasse. :-)
      Portveien 2 effektene er et resultat av flere kjøp på nettet.
      Mye tid er lagt ned i å finne små klenodier til bruk i bloggene mine,
      så det er ganske hyggelig at du setter pris på bloggen min.
      Du kan også sjekke ut min andre blogg: http://fineminner.blogspot.no/
      Den inneholder både mer om Portveien 2 og mer om flere julekalendere. :-)

      Slett