.

.

fredag 7. desember 2012

Luke 07


Da er det tid for luke nr 7.
Hvor kan den være tro?
Ved skihoppet kanskje?


Der er den, midt på de brune greinene.
Og bak dagens luke skjuler det seg......


En fiolin.
Vil det si at Per Spelmann for øyeblikket sitter med ei ku?
Kanskje Veslefrikk har mistet den, eller den har tilhørt Marianne i Regnbuebyen.
Gullars fikk jo låne Mariannes fiolinkasse, da Marianne ikke hadde noen fiolin.
Så lærte Gullars om alle fargene i regnbuen.
Som for eksempel Rosa.
Nei, Rosa er vel ikke en farge i regnbuen, eller?
Jeg vet i alle fall om en ting som er rosa, nemlig pantere.


Jeg husker disse bladene som kom ut frem til 1993.
Og som du ser så fulgte det med verdens beste klistremerker.
Men så var det denne fiolinen da, og mine barndomsminner knyttet til den.
Her er et Pink Panter klipp fra den tiden da han var så kontroversiell at han røykte og spilte fiolin:

 

Så var det dagens brikke:




Det ser ut som et vindu.
Det kan jo være hvor som helst på den røde hytten.


Hvor skal brikken plasseres?


Det hadde vært typisk om man hadde hatt et vindu like ved et stort vepsebol.


Se der ja.
Da er brikke nr 7 på plass, og det er bare 17 luker igjen til jul. 


Men så var det regnbuen, og hvilke farger som er i den.
Rosa eller ikke rosa.
Kanskje Eli fra Portveien har noen råd i dagens klipp.


Dette begynner nesten å bli litt pinlig.
Jeg er bare en uke inn i kalenderen, og jeg har allerede problemer med å poste lukene til riktig tid.
Denne gangen var det ikke Canal digital sin feil.
Jeg er rett og slett blitt syk.
En kraftig forkjølelse som har gjort meg veldig omtåket og slapp.
Så det er ikke lett å blogge når man er så nær døden som jeg er for tiden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar