.

.

torsdag 20. desember 2012

Luke 20


Hva?
Luke 20 allerede?
Så mye å gjøre, så lite tid.
Det er så mye stress i julen nå som man er voksen.
Det var bedre når man var barn og livet var en lek.
På kalenderen jobber Terje med snømåking og Eli henter juletre, samtidig som alle barna bare har det gøy og leker seg.
Jeg kan ikke akkurat sette fingeren på når dette skillet fant sted i mitt liv, mellom hygge og stress, men jeg tror det skjedde gradvis.
Dag for dag, luke for luke.
 

Luke 20 er rett under Raffen.
Raffen har på seg et skjerf for å ikke bli kald på halsen sin.
Skjerfet dekker en tidel av halsen, men det varmer sikkert.
I luken under Raffen finner vi:


En taustige.
Som minner meg om stiger som normalt tilhører trehytter.
Jeg har fortalt litt om min tid som treklatrer og drømmen om en trehytte som aldri ble realisert.
Muligens fordi ambisjonene om hvordan en trehytte skulle være var alt for store.
For når jeg vokste opp så var det nemlig en trehytte på TV som satte standarden for hvordan jeg mente alle trehytter burde være.
For alle andre trehytter bleknet i forhold til trehytten til:
''Punky - Ei jente med tæl''.



Så over til dagens brikke:

En meisebolle-ringe-ting.
Som sikkert henger på en plass med mange fugler.


To hvertfall.
Kanskje Eli glemte igjen den røde luen sin på taket når hun hang opp ring-meisebolle-tingen.


Nå ser det ut som om skiene blir komplette også.
Jeg får sette på plass brikken.


Der var ring-bolle-meisetingen på plass.
Og hele siden på hytten er nå komplett.


20 brikker på plass og bare 4 brikker igjen til julaften!
Det er jo også mulig at dette er mitt aller siste blogg-innlegg, uten at det er så farlig.
Det er jo ikke akkurat som om det er verdens undergang ...


To sider av hytten er nå komplett, og barna kan snart begynne å leke og ha det gøy utenfor Portveien 2.
Kanskje til og med Jarls egne barn.
I dag er han far til 5 barn, men på den tiden måtte han takle medias spekulasjoner om familieforøkning.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar