.

.

mandag 10. desember 2012

Luke 10



Da er det tid for å åpne en ny luke i Portveiens julekalender.
I dag er vi kommet til luke nr 10.
Og Eli har tydeligvis kledd seg ut som en klovn.
Men det sier ikke noe om hvor luken befinner seg.


Heldigvis ser det ut som at Raffen har full oversikt.
Han holder i alle fall øye med luke 10, og er sikkert like spent som meg på hva som skjuler seg bak luken i dag.


En sirkusvogn.
Plutselig ga Elis klovnekostyme litt mer mening.
Jeg har ikke hatt noe spesielt forhold til klovner i min barnom.
Jeg har heller ikke vært så mye på sirkus.
Men likevel er det EN klovn fra min barndom som ruler over alle klovner.
Nemlig: ''Kalle Klovn''.


 

Men nå over til dagens brikke.

 

En sopelime ved en dør....
Hmmmm


Jeg kan bare se en eneste dør, så jeg får satse på den.
 

Der ser det ut som om brikken passer.
Jeg prøver.
 

Jeg tror jeg har knukket koden.
Brikkens plass hadde tallet 10 på seg, og i dag var det brikke nr 10.
Kan dette stemme?
Et intrikat tall system med skjulte beskjeder om hvor brikkene skal være?
Dette må jeg teste ut i morgen.
 

Nå er i alle fall brikke nr 10 på plass og det er 14 luker igjen til julaften.
Hvordan var det denne kalenderen startet?
Var det et 1 tall på brikkens plass?
Det er nok lettere å vite hvordan ''Kalle Klovn'' startet siden starten blir sunget om i hver intro.
Men hvordan startet Portveien 2?
Den aller aller første episoden av Portveien 2?
Det er heller ikke så lett å huske.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar