.

.

onsdag 5. desember 2012

Gratulerer TVN

I dag fyller TVNorge 24 år.
Siden oppstarten i 1988 har kanalen gjennomgått mange forandringer, og helt siden starten hadde kanalen store ambisjoner.


Dette var den første norske kanalen som tok opp konkurransen med NRK, men med bare kvelds-sendinger og en dekning som bare nådde litt over 1 Million seere, var det snakk om en veldig trang fødsel.


Men nå har lille TVNorge vokst seg til landets 3dje største TV-kanal med søsterkanaler som FEM, MAX og VOX.



Min lille hyllest til TVNorge på bursdagen er et lite tilbakeblikk på TV-Guiden.
Nemlig hvordan den så ut for nøyaktig 24 år siden, da TVNorge ble ''født''.


Det aller første programmet TVNorge sendte var altså et åpningsshow.
Mer om showet kan du lese her:

Så jeg vil gjerne gratulere TVNorge så mye med dagen i dag, en kanal som har gitt meg noen av mine beste TV-minner, og som greier å underholde meg hver dag selv etter 24 år.
Tusen takk TVNorge.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar