.

.

lørdag 8. desember 2012

Luke 08


Luke nr 8 står for tur i Portveiens julekalender.
Hvor i alle dager har den gjemt seg?
Jeg kan overhodet ikke finne den.
Eller er det nettopp det jeg kan?


Der er den.
Rett over hodet på snømannen.
8-tallet har gjemt seg ved kanten på luken.
Da skal jeg åpne den.


Det er en banan.
Neida, jeg ser at det er månen.
Og da er dagens barndomsminne ganske lett.
For i månen, nede i kraterne så bor det små vesener som kalles for ''Romlingene''.
En TV-serie som aldri har forlatt min bevissthet, mye på grunn av måten de snakket på.
De laget en rar fløytelyd.


 Så over til dagens brikke.

Et ekorn som spiser på en kongle.
Jeg kan ikke forstå at kongle skal smake så godt.
Da er det mye bedre med poteter.
Men hor i alle dager skal denne gnageren plasseres?


Jeg vet at ekorn liker seg i trær og på høye plasser.


Så oppe på taket er sikkert ingen dum plass å plassere ekornet.


Da er luke nr 8 åpnet og det er 16 luker igjen til julaften.
Nå kan ekornet bare sitte der å gnage på konglen sin.
Men jeg må igjen slå fast at poteter er et mye bedre alternativ.


For hvis det er EN ting Portveien 2 har lært meg så er det viktigheten av å spise mange poteter.
Så Fedon Lindberg ta deg en smørklump, for her er det poteter som gjelder.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar