.

.

tirsdag 4. desember 2012

Luke 04


I dag skal jeg åpne luke nr 4.
Det er 4 hjørner på kalenderen, så man skal ikke se bort ifra at det er nettopp i et hjørne at jeg finner dagens luke.


Der fant jeg den, nede ved der barna bygger snøborg.
Å bygge snøborg var noe av det beste med vintertiden da jeg vokste opp.
Store byggverkene ble det vel aldri, da fristelsen for snøballkrig ble meldende så snart man hadde mekket sammen noe som kunne ligne på en borg.
Men nå skal jeg se hva som skjuler seg bak dagens luke.


En sovende.......katt?
Jeg tror det er en katt.
Det minner meg om verdens kuleste sofa.
En ting var jeg bombesikker på når jeg var liten.
Når jeg flyttet for meg selv skulle jeg innrede med verdens kuleste sofa.
Den hadde jeg sett på Barne-TV i ''Atte katte noa'', og den var formet som en stor lyseblå katt.
I mitt hode tenkte jeg at man bare kunne gå å kjøpe en slik på sofa-butikken.
I dag er jeg litt glad for at det ikke er tilfelle.
Den hadde ikke akkurat passett inn i stuen her jeg sitter.


Men hvordan ser brikken ut i dag?
Den som skal festes på hytten.
 

Det er en vannkanne.
Den trenger de ikke nå om vinteren.
De har sikkert glemt den igjen på utsiden.
Hvor skal den stå tro?
Kanskje ved et hjørne?


Hmm, det er flere hjørner på huset.
Men jeg ser bare ett 4 tall, så det må være nederst ved treet.


Det er ganske nært et hjørne, ja.
Da er det bare å sette brikken på plass, så kanskje Eli og Terje finner igjen kannen sin, og tar den inn for vinteren.
 

Der var brikke nr 4 på plass på Portvei-hytten.
Det står noen bokstaver i snøen under kannen.
Noen som har måttet på do, og skrevet navnet sitt kanskje?
Werner Grossmann står det i snøen.
Han er ganske god til å sikte han Werner.
Jeg får bare til løkkeskrift.


Da er 4 luker åpnet og det er 20 dager igjen til jul.
Til slutt vil jeg ta deg med tilbake til Portveien 2.
Og du skal ikke se bort i fra at Raffen slipper løs med sin vannkanne i dagens klipp.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar