.

.

tirsdag 11. desember 2012

Luke 11


Da er vi snart halvveis i julekalenderen, og det står 11 på dagens luke.
Midt på magen på snømannen.


Da er det tid for litt kirurgi, så får vi se hva snømannen har spist for noe.


Det var indisk på menyen i dag.
I min barndom tenkte jeg som så at indianere kom fra India, brukte sminke og pyntet seg med fjær.
Også brukte de døve våpen som øks og pil og bue.
Vi lekte ikke cowboy og indianer når jeg var liten, for det var ingen som ville være indianer.
Cowboy derimot var noe av det kuleste man kunne være.
De hadde pistoler og slike tøffe sko med metallstjerner på helene som snurret rundt og rundt.
For å ikke glemme cowboyhatt, helst med sheriff stjerne på.
Også hadde de håndgranater og bazooka.
I alle fall slik jeg husker at vi lekte det.
Man kom ikke langt uten håndgranater og bazooka.
Kongler og trestokker gjorde nytten, for det var dårlig med kostymer og rekvisitter.
Det er da man skulle hatt en kostyme forretning som ''Mr Benn'' har.


Men nå over til dagens brikke.
 

Ei mus i en stabel med vedkubber.
Jeg skal prøve å undertrykke fristelsen for dårlige ordspill i dag, for jeg har nemlig et spor å følge.


I går kom jeg nemlig på sporet av en super-avansert kode som er skjult på alle de ledige brikke-plassene.
Så uten å sjekke hvor brikken passer, går jeg rett på 11 tallet som er på huset.


Da får jeg teste om teorien min stemmer.


Hah!
Jeg er smart.
Jeg fant et spor og jeg fulgte det.
Jeg ville blitt den perfekte indianer.


Vent nå litt.
Noe sier meg at jeg har sett dette konseptet forklart før.
At luke nr 1 skal på ledig plass med 1 tall på osv...
Nei, det kan da ikke være flere som har knukket denne koden?
Kanskje Eli fra Portveien kan vekke disse minnene fra dvalen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar