.

.

onsdag 19. desember 2012

Luke 19


Da er det tid for å åpne en ny luke i Portveiens julekalender.
Og i dag tror jeg at jeg vil åpne luke 19.
Det føles av en eller annen grunn ganske naturlig.
Så i dag er det halsen på snømannen som jeg skal rive opp.


Det vil si at snømannen egentlig ikke har noen hals.
Hodet sitter rett på kroppen, så egentlig blir det litt av haken og litt av brystkassen.
Heldigvis er jeg en dyktig kirurg som allerede har sprettet opp flere partier av snømannens kropp uten at det ser ut som om han har fått noen varige mèn.
Så da finner jeg frem skalpellen.


Det er en hatt med fjær.
Den personen jeg tenker på når det kommer til hatter med fjær er......
OY....
Nå er det mine varige mèn det plutselig er snakk om.
Det er hatten til Snusmumrikken fra den skumleste serien som noen sinne er vist på Barne-TV:
''Mummitrollet'' med den kjempeskumle.....
Jeg vet ikke om jeg tørr å si det en gang.
Med den iiiiiiiskalde Hufsa.
Nå tenker du sikkert at tegnefilm ikke er så farlig, men det jeg snakker om er langt mer creepy enn tegnefilm.
Jeg snakker om slik jeg husker Mummitrollet fra 80 tallet:


 

Fra mine barndoms-traumer skal vi over til dagens brikke.
 

I dag er det en lampe.
Kanskje den kan kaste lys på hvor brikken skal være.
 

Vanskelig.
Veldig vanskelig......
En ledig plass igjen....
Kan det være den tro?
 

Mye kan tyde på det.
 

Jepp, der var brikken på plass, og nå er det bare.....
Ja, hvor mange luker er det egentlig igjen til julaften?
5 luker!
Bare 5 luker igjen til jul!
 

Det var Hufsa som skremte meg når jeg var liten.
Men selv voksne kan bli redde i blant, og dagens klipp skal handle om hva som skremmer Eli fra Portveien.
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar