.

.

torsdag 6. desember 2012

Luke 06


Nå er det luke nr 6 som skal åpnes.
Man må jo si at dagene flyr av gårde.
Vi er snart en hel uke inn i Desember allerede.
Men hvor er luke 6?


At Mikke Mus ikke så at han dro med seg Snipp og Snapp inn sammen med sitt juletre kan jeg forstå, men hallo...
Et ekorn på størrelse med halve juletreet?
Jeg tror Eli trenger briller...
Men hva skjuler seg bak dagens luke?


Det er et epletre.
Når det gjelder trær i min barndom, så var jeg ivrig til å klatre.
Det var trehytte som var den store drømmen, en drøm som desverre aldri ble realisert.
Men det er ikke alle som trenger trehytter for å tilbringe dagene i tretoppene.
Som Kalle fra ''Kalles klatretre'' for eksempel.

 

Men nå til dagens brikke.


Det er et fuglenek, eller fuggelband som Prøysen sier.
Da blir sikkert spurven fra i går glad.


Men hvor skal neket stå?
Det er ingen fugler på neket.
Er det kanskje en katt i nærheten?


Jeg tipper det skal stå utenfor kjøkkenvinduet, slik at Eli og Terje kan se på småfuglene som kommer for å spise.
Det er viktig å sette ut mat til fuglene i julen.
 

Da er brikke nr 6 på plass, og det er bare 18 små brikker igjen til jul.


I Portveien er det ikke bare fuglene som Eli setter ut mat til i julen.
Nissene må jo også ha sitt.
Dagens klipp er fra programmet: ''God jul - Sjokedorisei!''.

 


Skulle ellers gjerne også sett min stavekontroll, Gus, sitt juleprogram:
''God jul - Sjokkrosa''.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar