.

.

mandag 17. desember 2012

Luke 17


Luke 17 står for tur og i dag må jeg se etter et akebrett på kalenderen.


Der er et akebrett ved siden av den store rotten.
Når jeg tenker meg om er det veldig mange rotter rundt om på kalenderen.
Jeg tror Eli og Terje har et skadedyrproblem.
Rottene trekker jo inn om vinteren.
Men siden de ikke oppdager at det bor en gedigen sjiraff inne i huset, så kommer de vel ikke til å merke om det stikker innom et par rotter heller.
Men nå må jeg åpne luken og se hva rotten snuser på.


En gris.
En liten gris.
Hva minner den meg om?
Nasse Nøff, Miss Piggy?
Griseknoen!
Selvfølgelig grisen til ''Emil fra Lønneberget''.
En av de beste øyeblikkene i hele Emil-universet må nesten være når griseknoen spiser seg dritings på gjærede bær.
Og stakkars Emil som tror at alle hønsene er døde.
Men han må selvfølgelig prøve seg på bærene han også.



Men nå over til dagens luke.


Det er en fuglekasse.
Det ser ut som om den er tom.
Kanskje ikke så rart så store fuglene er i Portveien.
Men hvor skal jeg parkere luken denne gangen tro?


Kanskje i en høyde der ikke kattene når opp.
 

Der for eksempel kan luken parkeres.
 

Der, ja.
Glimrende lukeparkering.
 

Da er 17 luker åpnet og bare 7 luker står igjen å åpne før jul.
Hytten til Eli og Jarl begynner å bli komplett nå.
Sa jeg Eli og Jarl?
Jeg mente selvfølgelig Eli og Terje.
For etter at Jarl sluttet så tok jo Terje over i Portveien.
Og slik ble han først presentert:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar