.

.

fredag 14. desember 2012

Luke 14


Da er det tid for Portveiens julekalender igjen.
Som du ser har jeg funnet frem 25 år gamle programomtaler.
I 1987 ble NRK bare omtalt som ''Norsk TV'', for det var den eneste norske TV-kanalen som fantes.
TV-lisensen i 1987 kostet 910 kr.
Om 25 år er jeg 58 år.
Lurer på om jeg da sitter og tenker på den dagen i dag, da jeg satt å blogget på min PC.
Tenk, den gang hadde vi bare 3 NRK kanaler, og jeg husker at jeg brukte tastatur for å skrive på det som den gang kaltes for Internet.
Jeg satt å hørte på noe som het ''Spotify''.
Tenk at man den gang måtte ha høytallere for å høre på musikk.
Og hvor ble det av de 3-pakningene de pleide å selge med sjokolade-egg?
Kinderegg tror jeg det het.
Det var tider det....

Men nå må jeg spole frem (eller tilbake?) til i dag.
For nå er det tid for luke 14.
Dagens luke er under skjørtet til Eli.


La oss åpne opp å se hva som befinner seg under skjørtet.


Ei høne...
Eller er det en hane?
Den har jo hanekam, så jeg tror det er en hane.
Den minner meg om en serie på Barne-TV som alltid begynte med en hane som gol, og en morsom sang som jeg faktisk husker den dag i dag.
Etter litt research har jeg funnet ut at serien heter ''Barna i Uhlenbusch''.
De hadde jo så enkle TV-serie titler på den tiden.


Men nå over til dagens brikke.


En pepperkakemann.
Eller er det en dame?
Ikke har jeg noen hanekam å se etter heller...
Uansett så får den vel en plass på Portvei-hytten.


Der ser jeg tallet 14 ved døren.
 

Da blir døren til hytten omsider komplett.
 

14 luker på plass, 10 luker igjen til julaften.
Tiden flyr, og snart sitter jeg og mimrer om julen 2012, den julen hele verden var spådd skulle gå under.
Heldigvis har vi en hel uke igjen til det skjer.
 

Så la meg igjen spole tilbake til 1987.
Eli og Terje åpner en luke på den gigantiske kalenderen sin, og vips så kommer det en tegnefilm.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar