.

.

mandag 9. desember 2013

15 Dager igjen til jul


20 August 1960 åpnet Kong Olav fjernsynet i Norge.
50 år senere, i 2010, arrangerte Dagbladet en kåring i flere program-kategorier.
Målet var å stemme frem de beste programmene som noen sinne var sendt i løpet av denne tiden.
Jeg trenger vel ikke si hvilket program som stakk av med seieren i Barne-TV kategorien.

Det beste Barne-TV programmet som er sendt i løpet av 50 års TV-historie.
Nå husker jeg ikke alle Barne-TV programmene i min levetid en gang, og ikke har jeg en dagbok heller som kan hjelpe meg å huske.
Men førsteplassen på denne kåringen har jeg ingen problemer med å være enig i.


Godt å få noen andre enn seg selv å snakke med iblant.
Jeg er så glad for at jeg er blitt kjent med Stine.
Hun er så flink til å se innom meg...
Jeg bruker ofte sitte ved kjøkkenvinduet og se ut på Skomakergata.
Ja, jeg kjenner det liksom på meg når Stine skal komme.
Og er det en dag hun ikke kommer, ja, selv om hun har sagt fra på forhånd, ja, da kan De tro jeg savner henne.
Men, så har jeg jo dagboken min, da, vet De, Andersen.

Dagboka?

Ja, det er jo den som gjør at jeg kan få oppleve alle de gode minnene i livet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar