.

.

onsdag 18. desember 2013

06 Dager igjen til jul


Om en uke er det hele over.
Alle lukene er åpnet, og hva sitter man egentlig igjen med til slutt?
Hvis man hadde "Skomakergatas julekalender" så hadde man i alle fall et flott og fint bilde av "Skomakergata".
Jeg hadde aldri denne kalenderen, og har ikke funnet den igjen i ettertid heller.
Men bilder, det har jeg funnet. 



På lukenes bakside er det figurer som kan limes på valgfri plass i selve gaten.
Og når man åpner lukene i husene, kan man se hva som foregår innendørs.
Alle de dype mørke hemmelighetene...


Hvem der?

Det er bare meg.

Hvem?

Bare meg, hører du!
Du har vel ikke glemt hele avtalen vår?

Stikk-ordet, mann! Stikk-ordet!

Stikk-ordet?
Åjavisst! Stikk-ordet!
Hvordan var det nå igjen?
Åja! Jeg har det!

Hysj!

Men jeg har det!
Mandel i grøten!

Mandel i grøten!
OK! Passér!
Du har vel ikke glemt det du vet, Klinke?

Denne her, for eksempel?

Akkurat, ja!
Ludoen, politimester Klinke!
Ludo er tingen!

Du, Jens Petrus!
Tenk om det kom noen for øre, at byens politimester sitter her hos deg og spiller ludo?
En gang i måneden? Tenk om det?

Skjer aldri, Klinke!
Her er du i sikkerhet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar