.

.

fredag 13. desember 2013

11 Dager igjen til jul


Det er Lucia-dagen i dag.
Men fremfor alt er det Fredag den 13de.
Jeg har ikke hatt så mye uflaks i dag, men da jeg dro ens ærend på postkontoret for å hente en pakke, måtte jeg bare snu ved kølapp-maskinen.
Der hang en lapp som sa at datasystemet var nede og at de ikke kunne utlevere pakker i dag.

Jeg har jo lest at produsentene har vært litt uheldige noen ganger med produksjonen av "Skomakergata".
Mikrofoner og kamerafolk som ender opp på skjermen, og mange kontinuitet-feil.
Men selv har jeg ikke lagt merke til noe av dette før.
Derfor satte jeg meg ned for å studere dagens episode, for å sjekke om jeg så noen.
Jeg fant EN.


Stjernen til Jens Petrus dukker på magisk vis opp på disken.
Det kunne jo være Tøfflus som la den der mens Jens Petrus var utendørs, men jeg velger å tro at jeg har oppdaget en feil.

Det er ikke alle som må hente pakkene sine på postkontoret.
Jens Petrus er så heldig at han får dem levert på døren.


Tør man spørre, hva skyldes besøket?
Er du dårlig skodd for vinterveiene, kanskje?

Å, nei du, min gode Jens Petrus.
Jeg er her ene og alene på grunn av deg, jeg!

På grunn av meg?
Mener du at den pakken er til meg?

Det står da navnet ditt på den iallfall.
Ja, avsenderens navn og adresse også.

Få se.
Ånæh! Visst er den til meg!
Næmmen! Fra tante Julie, jo?
Du, her står det visst noe mer.
Her står det: OBS! MÅ IKKE ÅPNES FØR JULAFTEN OBS!

Må ikke åpnes før julaften?
Da er det helt sikkert en julepresang, Jens Petrus!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar