.

.

torsdag 12. desember 2013

12 Dager igjen til jul


Det finnes statistikk på det meste her i livet, og "Skomakergata" er intet unntak.
Det er "Internet movie databasen" som holder statistikken, og statistikken tar for seg hvem det er som liker/ikke liker "Jul i Skomakergata".


Totalt har "Skomakergata" en popularitet på 7,3 på en skala fra 1-10.
47,7 prosent har gitt serien 10 av 10 mulige poeng.
5,4 prosent har gitt serien verst mulig poeng.

Men hvordan forteller dette oss hvem som liker og ikke liker serien?


Opp til man fyller 30 år er det faktisk en markant forskjell mellom menn og kvinner.
Den ene mannen som var under 18 år ga serien 9 av 10.
Den ene kvinnen som var under 18 år ga serien bare 5 av 10.
Menn mellom 18 og 29 år ga et snitt på 7 av 10.
Mens kvinner i samme aldersgruppe ga et snitt på bare 5,1 av 10.
Men så skjer det noe.
Menn mellom 30 og 44 gir et snitt på 7,9.
Mens kvinnenes tall plutselig eksploderer opp til 8,9.
Altså forbi mennene.
Og denne tendensen fortsetter også når det gjelder alder 45+.


Hittil har bare under 400 personer avgitt sin stemme, men det kan man jo gjøre noe med.
Enten man gleder seg til jul eller ei.


Jeg er så lei meg, herr Andersen.
Jeg føler meg så usigelig utenfor.

Å, jaså?

Alle som handler hos meg, så snakker de om julen.
Som om det var noe de så frem til. Og gledet seg til? 
Herr Andersen! Vet De hva? Jeg gleder meg ikke til jul!

Såda, såda, fru Franzen.
Neimen? De må ikke lage akvarium her inne!
Kan skjønne, det går ikke an!

De må virkelig unnskylde - at det ble slik.
Det bare - rant ut av meg, liksom.

Opp med hue!
De er nok ikke alene om å ha det slik en gang i blant, fru Franzen!

Ikke det?

Ålangtifra!
Jeg hat hatt det sånn sjøl, jeg, innimellom.
At jeg griper meg i ikke å glede meg til jul!

Har De virkelig det, herr Andersen?

Åjada! Det går jo litt opp og ned for oss alle, fru Franzen.
Vi må bare ikke glemme å glede oss over de gode dagene.
For de dukker opp, ofte før en aner det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar