.

.

onsdag 29. januar 2014

Jeg åpner 4-02


Da får jeg vel fortsette etter en liten pause.
Jeg har brukt noen dager til å skanne en drøss med ting til fremtidige blogg-innlegg.
Jeg har jo tenkt å bruke året på å skrive om andre ting enn kinderegg også.
Men akkurat nå må jeg prøve å hente meg inn igjen, så nå er det kinder som gjelder.
Jeg har jo også akkurat lært at "Barbapapa" er fransk for sukkerspinn.
Og gjett hva jeg har funnet i butikken.
Barbapapa-sukkerspinn!



Et mer opplagt produkt tror jeg man skal lete lenge etter.
Men så var det åpningen av en ny 3-pakning.
Nå er det Barbamamma jeg leter etter.
Jeg starter med det midterste egget.
Jeg åpner.
Det er en gul kapsel som vanlig.
jeg åpner.
Det er en grønn selleristang?
En tusj-figur der skoene er toppen på tusjen.
Hva kan man si om selleri da?
Egentlig ikke så mye interessant.
Den finnes i to varianter, stangselleri og knollselleri.
Den er beslektet med andre grønnsaker som for eksempel persille, pastinakk og gulrot.
Visste du forresten at gulrøtter er giftige?
Heldigvis er giftstoffene så ubetydelige at det ikke har noe å si for oss, men med dagens strenge regelverk ville salg av gulrøtter mest sannsynlig bli forbudt om dette var snakk om tilsatte giftstoffer.
Da holder jeg meg til kindersjokolade.
Bare for å være på den sikre siden liksom.
Over til egg nummer to.
Jeg åpner.
Nok en gul kapsel.
Jeg åpner.
Det er en ATV, en sånn firhjuling.
Så til det siste egget.
Jeg åpner.
Det er selvfølgelig en oransje kapsel.
Jeg åpner.
Mamma mia!
Det er Barbamamma!
Hvem i alle dager skal jeg jakte på nå?
Jeg tror jeg jakter på den svarte pelsdotten.
Unnskyld, den fargede pelsdotten.
'"Barbagod" heter han visst.
Eller "Barbados" som Ru kaller han.
Gus er uenig og velger heller å kalle han for "Bærebag".

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar