.

.

onsdag 22. januar 2014

Jeg åpner 4-01


Ny kinderserie!
Og denne gang med stor nostalgi faktor.
O store, hva kan man si om Barbapappa.
"Barbapappa" startet som en bokserie på 70 tallet, skapt i Frankrike av Anette Tison og Talus Taylor.
Navnet Barbe-a-papa betyr "Pappas skjegg", som igjen er et fransk kallenavn for sukkerspinn.
Serien dreier seg om en familie med mor, far og syv barn.
Alle har evnen til å skape seg om til gjenstander og dyr.
Så da kan jeg starte med det først egget.
Som vanlig det midterste.
Jeg åpner.
Det er en gul kapsel.
Jeg åpner.
Det er en.....spiralo...spirole...
Spirograf.
Selvfølgelig husker jeg hva det heter.
Kremt.....
Så til det andre egget.
Jeg åpner.
Det er en oransje kapsel.
Spennende.
Jeg sparer den.
Så til det siste egget.
Er det en gul Barbrapappa?
Nei...det var visst bare en kapsel.
Jeg åpner.
Det er en flodhest.
FLODHEST?!
Ja....eh....bare pent og pyntelig plassere den tilfeldigvis langt, langt bort i kroken.
Snill flodhest, fin flodhest, bare stå der du.
IKKE DREP MEG!
Så til den oransje kapselen.
Jeg åpner.
Det er jo selveste Barbrapappa!
Han har et sentrert lodd, som hindrer at han tipper over ende.
Jeg som hadde tenkt å jakte på han.
Da får jeg heller jakte på Barbramamma.
God idè, Gus?
Jakte på hvem?
Bråbrems?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar