.

.

søndag 12. januar 2014

Et stort skritt uten mus


Da er jeg tilbake i blogg-modus etter en uke i limbo.
Jeg har nemlig kjøpt meg en ny datamaskin.
Den gamle, som er avbildet øverst, har holdt med meg i snart 10 år, og skjermen i snart 5.

Et gjennomgående tema i bloggen har vært min misnøye om hvor treeeeeeeg min datamaskin har vært.
Planene om å kjøpe ny maskin har vedvart like lenge.
Og nå er det endeligngjort i en handling av skrekkblandet fryd.
Jeg er nemlig et vanedyr av dimensjoner, og misliker sterkt forandringer, og det å måtte sette seg inn i helt nye ting.
Så dette er et veldig stort skritt for meg.
Jeg har mye å venne meg til fremover.
Helt nytt Paint program.
Nytt scanne-oppsett og nytt bilde-arkiv.
Også er det en Laptop, så jeg må kjøpe meg mus.
Jeg har ikke mus.
Jeg har touch-pad ved tastaturet og tuoch-funksjon på skjermen, men jeg savner musa mi.

Men blogg-gnisten er tent igjen.
Jeg slipper å bruke over en halvtime å komme på nettet, og jeg slipper å bruke halve tiden jeg bruker på dataen til å stirre på et timeglass.
Og med en Laptop er jeg heller ikke bundet til et hjørne av stuen med ryggen til Blogg-enka.

Et nytt blogg-år kan for alvor begynne.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar