.

.

onsdag 1. januar 2014

Jeg åpner 3-17


Nytt år, nye muligheter.
Det vil si at jeg vil prøve å hente inn alt det tapte som har blitt forsømt det siste året.
Til å begynne med vil jeg blåse liv i "Jeg åpner" igjen.
Kinder-føljetongen som har stått på vent siden 2012.
Og nå er jeg kommet til den 17de 3-pakningen i den 3dje serien.

Det hele begynte for 3 år siden, da jeg blogget om Kinderegg.
Jeg skulle sjekke hvor mange 3-pakninger man måtte kjøpe for å få en bestemt figur.
Den gang var det "Pus med støvler" jeg jaktet på.
Den gang blogget jeg ETT innlegg i uken, og jeg syntes det passet seg å kjøpe en ny 3-pakning hver uke, for så å vise hva jeg fikk på slutten av hvert innlegg.
Så tok bloggingen pause, samtidig som jeg fortsatte å kjøpe 3-pakninger.
Med det resultatet at jeg måtte starte disse egne blogg-innleggene for å nå igjen bloggen min.

Nå jakter jeg på Tyler Blu Gunderson, eller Blu som han kalles.
Hittil har jeg bare fått de figurene som er innringet.
Samlefigurene befinner seg i oransje kapsler og de resterende har gule kapsler.
Til å åpne har jeg også to assistenter.
Stavekontrollen min: Gus.
Og Wikipedia: O store guru.

Dermed er det vel bare å begynne å åpne.
Jeg starter med det midterste egget.
Det er en gul kapsel.
Jeg åpner.
Det er en racerbil.
En slik man kan trekke opp.
Jeg får sjekke det neste.
Det er også en gul kapsel.
En bil det også.
Eller en firehjuls motorsykkel?
Kan man kalle det en bil?
O store guru?
Det er regnet som en sykkel.
En ATV (All-terrain vehicle) kan ha fra 3 til 6 hjul.
Ok, da fikk jeg en ATV i egg nr 2.
Da har jeg kommet til det siste egget.
Det må jo ha en oransje kapsel.
Jeg sjekker.
Jepp.
Da blir det spennende.
Jeg åpner.
Det er Luiz.
Hunden fra Rio-filmen.
Han har pyntet seg med frukt i dag.
Et helt bananas hodeplagg spør du meg.
Jakten fortsetter.


Du var ikke helt enig i dag heller du, Gus.
Frukt? seriøst? ikke godkjenne ordet frukt?
I følge deg pynter Luiz seg med forakt i dag.
Har han funnet et speil?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar