.

.

mandag 13. januar 2014

Jeg åpner 3-21



På tide å åpne en ny 3-pakning.
Første åpningen som jeg skriver på den nye datamaskinen min.
Det første jeg legger merke til er hvor dårlige scanningene mine er.
Slik er det altså å se bildene mine i HD.
Men så er det jo slik at kinderegg-papir ikke er så glatte og polerte i "virkeligheten" heller.
Men nå over til det første egget.
Det midterste selvfølgelig.
Jeg åpner.
Det er en gul kapsel.
Jeg åpner.
Det er.....
En spion-kode-ting....
Hmmmm.....
Det var litt merkelig papir denne gangen.
Er dette en "resirkulert" kapsel?
En gammel serie?
Jeg tror det.
Men det gjør ingenting det altså, jeg ble bare litt overrasket.
Uansett ser det ut til å være noe for å skrive kodede beskjeder med.
Så over til egg nr 2.
Jeg åpner.
Det er en oransje kapsel som jeg velger å vente med.
Så til kapsel nr 3.
Jeg åpner.
Det er en gul kapsel.
Jeg åpner.
Det er en snurrebass.
Med en hette på spissen som man kan ta av.
Da blir spissen en tusj som tegner mens snurrebassen snurrer.
Men så, over til den oransje kapselen.
Jeg åpner.
Det er Pedro.
Altså fortsetter jakten videre.
Vent.
Jeg har jo ikke spurt O store om noe.
Har du noen spørsmål Gus?
Han lurer på hvorfor han har fått seg en konkurrent.
Nymaskinen legger nemlig til en rød bølgete strek under tvilsomme ord.
Blant annet synes hun at "Gus" er veldig tvilsom.
Aner jeg gnisninger her?
Eller kanskje en gryende romanse mellom stavekontrollene mine?
Jeg må jo også gi henne et navn.
Jeg døper henne....
Jeg tenker først Rødhette etter den røde fargen.
Men Rødhette måtte vel ha et ordentlig navn også?
Nei, Rødhette hadde aldri noe annet navn.
Nyere tolkninger av eventyret har derimot gitt henne forskjellige aliaser, som serien "Once upon a time" der hun heter Ruby.
Da er det bestemt.
Jeg døper henne Ruby.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar