.

.

mandag 20. januar 2014

Jeg åpner 3-25


Da får jeg prøve igjen da.
Både på å forsøke å finne Blu, men også på å forsøke å blogge.
Siste forsøk på å blogge gikk ikke så veldig bra, da maskinen ikke var så veldig samarbeidsvillig.
Hva som skjedde vet jeg ikke helt.
Det hele startet med at antivirusen fortalte meg at den var utløpt.
Dette på tross av at jeg har betalt antivirusen for en 3 års periode.
Jeg måtte jo gå til forhandleren som hadde solgt og installert dette for meg for å kjefte på dem og få dem til å gi meg det jeg har betalt for.
Jeg la laptoppen på disken, og klikket meg inn på virusprogrammet for å underbygge min frustrasjon, bare for å se en forfjamset medarbeider som lurte på hva jeg bablet om.
Antivirusen fungerte som normalt og som om ingenting var skjedd.
Vel hjemme blir jeg stadig logget ut av ting.
Facebook, bloggen, e-post osv.
Jeg må logge meg inn fra starten av hele tiden.
Men nå ser det ut til at ting fungerer, foreløpig i alle fall.
Jeg kan jo ikke be forhandleren om hjelp en gang til, for hvis jeg står der og maskinen nok en gang viser seg å fungere som normalt igjen så finnes det ikke dypt nok hull å grave seg ned i.
Men når det er sakt så er det vel på tide å starte med åpningen av dagens 3-pakning.
Jeg starter med det midterste.
Jeg åpner.
Det er en gul kapsel.
Jeg åpner.
Det er en løve.
Så til det andre egget.
Jeg åpner.
Det er en gul kapsel igjen.
Jeg åpner.
Det er en rød Porsche.
Hva betyr egentlig Porsche?
Er ikke det tysk?
Porsche er tysk og kommer fra han som grunnla fabrikken, nemlig Ferdinand Porsche.
Altså et etternavn som kommer av det tyske ordet "Bursche" som betyr: Ung gutt, læregutt, gårdsgutt.
Rett og slett altså.
Men så til det siste egget.
Jeg åpner.
Det er en oransje kapsel.
Og det er nå jeg ikke skal krysse fingrene men heller holde tomlene slik de gjør i Sverige.
Dette lærte jeg sist jeg var så dum at jeg krysset fingrene.
Jeg åpner.
Det er........
BLU!!!!!!!!
Jeg skal aldri krysse fingrene mine igjen.
Her etter er det bare tommelholding som gjelder!
Serien er endelig komplett!
Huff, dette var nesten slitsomt det.
Eller hva sier du, Gus?
At frustrasjon er en faresituasjon?
Det er i alle fall bedre enn Ru, som mener at jeg la LO-toppen på disken og "klikket meg inn på virusprogrammet"....



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar