.

.

lørdag 4. januar 2014

Jeg åpner 3-20


Jeg prøver igjen.
Ny 3-pakning skal åpnes.
Her går det unna så fjæra fyker.
I alle fall så eggene fyker.
Det datt ut et egg når jeg rev opp emballasjen her.
Jeg vet ikke hvor det lå, men jeg får vel begynne med det.
Jeg åpner.
Det er en gul kapsel.
Jeg åpner.
Det er en....
Ja, hva er det?
En tusj-mann...
En troll-tusj kanskje.
Eller tusse-tusj, tusjeladd kanskje?
Tusser og troll er vel kanskje det samme det?
O store guru?
Det er ikke det samme.
En tusse er en mannlig hulder.
Mens huldra anses å være ven og vakker, er tussen heller grå og kjedelig.
Halvmørket som oppstår ved soloppgang og solnedgang blir kallt for tussmørke fordi man før i tiden trodde man kunne se tussene i dette lyset.
Ojda, det er jo til å bli helt tussete av.
Men da får jeg vel fortsette på det andre egget.
Jeg åpner.
Oransje kapsel der, som jeg ikke vil spare på.
Det er jo bare en fugl jeg mangler, og i dag kan være dagen.
Jeg åpner.
Det er Rafael.
Altså blir det minst en 3-pakning til å åpne.
Men jeg har jo et egg igjen også.
Jeg åpner.
Det er en gul kapsel.
Jeg åpner.
Det er en gorilla.
Och det är inte illa.
Eller vad som helst, Gus?
Jeg tror Gus også begynner å bli litt tussete.
Jeg får ikke stavekontrollen min til å fungere.
Kanskje han bare er litt trollete av seg i dag...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar