.

.

torsdag 16. januar 2014

Jeg åpner 3-23

 
 
Nå må det vel skje snart.
Det er jo bare en figur jeg mangler.
Hva skal til for å få en enestående figur?
Ikke svar på den, O store.
Ikke nå  som jeg skal åpne og spise 3 nye sjokolade-egg.
Jeg begynner med midtpartiet.
Jeg åpner.
Det er en gul kapsel.
Jeg åpner.
Der skjuler det seg en stor propell.
Når man drar i den lange spaken, stiger propellen opp i luften.
Jeg åpner partiet bak.
Det er en oransje kapsel.
Den åpner jeg selvfølgelig i enden.
Så til sluttpartiet.
Jeg åpner.
Det er en gul kapsel.
Det er en flott figur med en kløft på midten.
Et forstørrelsesglass kan brettes ut og inn av sprekken.
Så til den siste kapselen.
Jeg åpner.
Det er Rafael.
Tamburmajoren.
Eller tamburinmajoren?
En tamburmajor går fremst i korpset med en tamburstokk.
Med denne gir han beskjed til korpset om å starte, stoppe og svinge og ikke minst holde takten.
Tambour er nemlig fransk og betyr liten tromme.
Derav også ordet tamburin.
Tamburmajor betyr hoved-trommeslager.
Instrumentet tamburin nevnes hele 16 ganger i den engelske oversettelsen av Bibelen.
Da er det bare å smøre seg med tålmodighet og vente på at den rette figuren skal dukke opp.
Den som nesten ikke har dukket opp, på tross av iherdige forsøk på å lokke henne frem er Ru.
Hun har bare reagert på ett ord, nemlig "Tambour".
Gus er uenig i hele 12 ord.
Særlig forstørrelsesglasset i sprekken ville han kraftig protestere på.


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar