.

.

lørdag 23. mai 2020

Bra-bedre-Brynild




Både Freia og Nidar har tidvis glimtet til når det kommer til å lansere retroprodukter, men ingen har tapetsert bloggen min med retro-snadder til de grader som Brynild har gjort.

Det startet i 2012 da Brynild relanserte Stupedama.
Det utløste mitt aller første ikke TV-relaterte innlegget på denne bloggen, og hver sommer siden har hun stupt tilbake i butikkene.

Så kom det legendariske året 2015 da Brynild fyllte 120 år.
Stupedama fikk besøk av 4 andre retro pastill esker.



Og i fjor kom et lite retrodrypp da P.P. fikk fast plass i butikkhyllene.


Samme år kom også Gomp  tilbake i plastboks.


Men 2015 bød også på andre godsaker, da en mere langvarig retrolansering fant sted.
To av Brynilds klassiske dropsposer ble relansert.


Da sa jeg at jeg helst skulle sett at Brynild relanserte sine sitrondrops.
Og i år er jeg blitt bønnhørt.


Hele tre poser er relansert i forbindelse med Brynilds 125 års jubeleum.
Man kan stemme på hvilken pose som skal få bevare plassen sin.
Min stemme går selvfølgelig til sitrondropsene men jeg ser jo at "Rustne spiker" ligger overlegent an til å vinne valget.
De har ikke vært borte like lenge, og slik så de ut i 2012:


Også i år har Stupedama fått selskap av andre dropsesker.


Rød Dent er tilbake fra 2015 og har fått selskap av lilla Dent.
Mens det med signifactive etter min mening er at "Stupedama" for første gang tituleres som faktisk det lik den utgaven fra 1997.
Samtidig er resten av esken lik utgaven fra 1970.
Så Brynild serverer i år en hybrid ulik noen eske tidligere.
Men dette er ikke tiden for flisespikking.
Brynild er og blir den definitivt beste leverandøren av retro-godteri.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar