.

.

mandag 18. mai 2020

Pretty in pink


17 Mai tid er istid og det er på tide å blogge om "Kræsj pink".
Det er nå 3 måneder siden den ble relanser etter at den forsvant i 2012.
Da hadde den vært i salg helt siden 1987 og til og med i en periode blitt omdøpt til "Bestis Bubbla".



Til og med Diplom-is selv hevder at den ble lansert i 1986, men det stemmer ikke.
Det var riktig nok da de fikk den spesielle maskinen som lager "Kræsj pink", men det første året ble maskinen bare brukt til å lage storebroren "Tyggis" som ganske riktig ble lansert i 1986.


Men i 1987 var det altså duket for lanseringen av "Kræsj pink" og denne isen med smak av ananas og drue ble fort en rosa favoritt blant mange, der i blant meg selv.
Men så skulle det altså ta slutt i 2012 og grunnen til det var at den aktuelle maskinen ironisk nok sa KRÆSJ.
Savnet og etterspørselen ble enorm og i fjor investerte Diplom-is i en ny maskin slik at isen kunne komme tilbake i år som Diplom-is fyller 90 år.

Jeg skulle jo egentlig blogge om dette for leeeenge siden.
Men så ville jeg ta egne bilder av isen og det ble ikke lett.
For det første er jeg sjeldent innom butikker som selger noe annet enn "Hennig Olsen" is, og da med en 4-åring på slep.
Og når jeg endelig har fått kjøpt meg isen så har jeg denne 4-åringen hjemme som snuser dem opp før jeg rekker å ta bildene.
Så etter en langvarig runde der jeg har gjemt isene lenger og lenger inn i fryseren, samt kjøpt flere buffer-is, så har jeg endelig fått ha de lenge nok til å blogge innlegget mitt.
Så det er tydelig at denne klassikeren ikke har tenkt å gi seg med det første når det kommer til å smelte nye is-hjerter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar