.

.

søndag 29. september 2019

Sweet 90's


 Ikke før har jeg klart å summe meg etter "Beverly Hills 90210" rebooten så er det nå klart for enda en reboot av en av mine 90 talls favoritter.
"Er du mørkredd?" gikk på NRK etter Barne-TV på lørdager.
Det var noe av det skumleste man kunne se på den tiden og var definitivt med på å forme min interesse for horror-sjangeren.
Serien ble produsert fra 1990 til 1996 og fra 1999 til 2000.
Alle sesongene sirklet rundt "The midnight society" som bestod av en gruppe ungdommer som samlet seg rundt leirbålet for å fortelle skumle historier til hverandre.
NRK sendte serien i reprise så sent som i 2008.





Så har det jo også vært lanseringsvindu for nye produkter i matvarebutikken.
Som vanlig er jeg på utkikk etter ting som kan vekke litt nostalgi i meg.
Og litt ble det også i år å skrive om.

 
Gomp i boks!
Selvfølgelig er ikke Gomp et nytt produkt i seg selv, men skal man ha det i boks så må man tilbake til 1997.


Skapt av Tor Andersen og tegnet av Gunnar Olsen ble Gompene et fenomen i 1985 med både LP-plate og bok.
Brynild startet også å lage "GodteGomp" som har overlevd med mindre endringer i designet.


Andre smaksvarianter har også vært innom.




Og klubben finnes fremdeles i butikkene.


Til og med påskeegg ble det i 2004.

 Og nå nylig ble det lansert en Gompe mix.


En annen ting jeg har oppdaget er nye 7up reklamer.


Jeg blogget jo nylig om mitt nostalgifunn på Kreta. 
På da værende tidspunkt var kampanjen som startet i 2018 ganske begrenset men har heldigvis spredt seg som ild i tørt gress den siste tiden.
Og jeg måtte tråle flere butikker før jeg endelig fant dem.


Enda et 90 talls fenomen er altså tilbake i det "Fido Dido" pryder 7up boksene.

Så 90 tallet er definitivt tiåret som er verdt å se til når det gjelder nye rebooter og lanseringer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar