.

.

søndag 16. november 2014

MELK = Med Et Lystigere Kjøleskap


Retro-nissene er tilbake igjen!
Jeg sier retro selv om de strengt tatt bare har vært borte i 5 år.
Men det har vært 5 lange år.
Disse nissene prydet melkekartongene på store deler av 90 tallet og 2000 tallet.

Nissene ble skapt av Svein Samuelsen som er mest kjent for å tegne juleheftene om "Flåklypa", og som også var med å tegne julefilmen "Gurin med reverumpa".


Han gikk bort i 2011.

Når nissene for første gang dukket opp har jeg ikke klart å få noe sikkert svar på, men det skal angivelig være i 1990.
Da så kartongen slik ut:


På midten av 90 tallet så de slik ut:


Jeg har jo etterlyst disse nissene på bloggen min tidligere.
Senest i fjor da milkshaken kom i sin retro-emballasje.
Så gleden var stor da jeg skimtet disse bakerst i melkedisken.
Jeg hadde tenkt å samle alle 4 sortene for å ta bilde til bloggen min, men Blogg-enka satte foten ned i butikken.
Etter at jeg hadde tømt "melke-sklia" for "vanlig" melk 2 ganger for å få tak i de bakerste kartongene, for så å fylle på igjen de kartongene med vanlig design var Blogg-enka så flau over meg at jeg måtte gi meg etter 2 kartonger.
Men slik ser altså alle 4 ut:
 

Som jeg har blogget om tidligere så er ikke Blogg-enka like entusiastisk over disse nissene som jeg er.
Hennes favoritt-julekartong er nemlig av enda eldre utgave og ser slik ut:


Men jeg kommer til å fylle opp kjøleskapet med glade nisser.
Jeg skulle bare hatt en annen retro innretning:


Når det gjelder Tines fremtidige retro-satsinger så er i alle fall jeg og Blogg-enka 100 prosent enige.
Det finnes bare en eneste kandidat:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar