.

.

fredag 26. september 2014

Jeg åpner 9-05


Ny 3-pakning er klar til å pakkes opp.
Hvem gjemmer seg i egget denne gangen?
Det er samme for meg bare det er en jeg ikke har fra før.
Jeg åpner.
Det er en oransje kapsel.
Jeg åpner.
Det er Alex!
Løven fra Madagaskar filmene.
Han sitter i en tekopp.
Hva? ingen tegneserie denne gangen?
Han kan i alle fall spinne rundt når man skyver han bortover.

Alex ble kinderegg-figur for første gang i 2008 i forbindelse med filmen: "Madagaskar 2".
Der etter kom det også en ny serie når "Madagaskar 3" kom ut i 2012.
Den siste serien kom aldri ut her i Norge.


Å lage kinderfigurer hentet fra filmer er ikke noe nytt.
Den første håndmalte serien basert på en film kom ut i 1985.
Serien kom bare ut i Tyskland og i 1990 også i Storbritannia.
Filmen i seg selv kom ut 1967 og het "Jungelboken".


Siden har det kommet ut mangfoldige film-seirer.
Langt fra alle er kommet til Norge, og her er et lite knippe av figurer som er gitt ut i forbindelse med diverse filmer.






Men nå skal jeg åpne det andre egget.
Jeg åpner.
Gul kapsel.
Jeg åpner.
What does the fox say!?
Det er en rev.
Den har en krans rundt halsen laget av et stivt stoff.
Kanskje jeg skulle satt den bak øret mitt?
Hva betyr det egentlig å ha en rev bak øret?

Reven ses på fra gammelt av å være en slu luring.
Når noen gjorde noe lureri ble det sett på som revestreker.
Å ha en rev bak øret betyr at man er ute etter å lure noen eller gjøre noe ugang, som om en rev sitter bak øret ditt og hvisker til deg at du skal gjøre noe galt.

Da skal jeg kanskje holde den unna ørene mine.
Jeg får heller åpne det siste egget.
Jeg åpner.
Gul kapsel.
Jeg åpner.
Det er en racerbil.
Bakhjulene har en trekk-opp funksjon.
Så hvis man trekker bilen bakover og slipper den, så vil den skyte fremover.

Det ble ingen ny Happy hippo denne uken heller.
Men 5 forskjellige figurer på 5 3-pakninger er absolutt ikke noe å klage over. 


Noen ganger skremmer stavekontrollen min meg.
Han kom opp med følgende setning:
Hvis man trekker bilen bakover og slipper den,
så vil den skyte farmor....

Jeg hadde en gang en stavekontroll til som het "Ruby".
Hun har sporløst forsvunnet fra maskinen min.
Jeg trodde det var "Blue screen of death" som drepte henne, men nå er jeg ikke sikker lenger.
Gus! få se bak ørene dine!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar