.

.

fredag 5. september 2014

Jeg åpner 9-02


Da er det på tide å åpne en ny 3-pakning Kinderegg.
Som vanlig vet jeg hvor den håndmalte figuren befinner seg, og kommer til å begynne med dette egget.
Kan også si at i forbindelse med eggenes 40års dag er de ekstra pyntet for anledningen.


Jeg åpner.
Oransje kapsel.
Jeg leter etter en "Happy hippo".
Jeg åpner....
Det er spøkelset fra "Spookies"!


Dette var den 14 samleserien som kom til Norge i 1997.
Ganske fort ettersom den opprinnelig ble utgitt i Italia i 1996.
Da under navnet "Fantasmini".
I noen land ble det også forenklet til "Fantomini" eller "Glowing ghosties".


Etter en hel rekke dyr, fugler og reptiler, var det på tide med en litt annerledes samleserie.
For første gang var samlefigurene selvlysende.
 
Når en samleserie ble en suksess gikk det som oftest ikke lenge før oppfølgeren var klar.
Men i dette tilfellet måtte man vente helt til 2001 før en ny serie var klar.


 Denne gangen ble ikke "Spookies" lansert i Skandinavia.


Da åpner jeg det andre egget.
Gul kapsel.
Jeg åpner.
Det er en grønn racerbil.
Panseret er gjennomsiktig så man kan se ned i motoren.

Jeg åpner det siste egget.
Gul kapsel.
Jeg åpner.
Enda en racerbil?
Denne gangen en blå bil med et gult fly inni.
Altså kan man vippe opp karosseriet til bilen og frigjøre et fly som da avsløres i bilen.

Det ble ingen "Happy hippo" denne gangen heller.
Så da får jeg lete videre.


Gus versjon av Kinderegg-seriene:
"Spookies" - Spleis.
"Fantasmini" - Fanatismen.
"Fantomini" - Anatomien.
"Glowing ghosties" - Galning høstes.

Ellers synes han det er på tide å åpne en ny 3-pakning knudret...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar