.

.

fredag 30. november 2012

Før lukene åpnes


Velkommen til Blogg nr 2 (og en halv)
Ja, her skal jeg blogge med tro
på at julen blir god
med kalender-moro.
Her blir fint kan du tro
her i Blogg nr 2.

Da jeg startet å blogge for 2 år siden la jeg ikke skjul på at det jeg liker aller mest å blogge om er Barne-TV.
Og siden den gang har nesten annet hvert innlegg handlet om mine Barne-TV minner.

Da jeg skulle blogge det aller første Barne-TV innlegget var ikke valget av tema særlig vanskelig.
Det måtte selvfølgelig bli om Gullars og Portveien 2.
For Portveien 2 har virkelig satt spor i mine Barne-TV minner, og vil for alltid være en kjær favoritt.

I mitt innlegg om Portveien åpnet jeg også en luke av ''Portveiens julekalender'' fra reprisen i 1990.
Selvfølgelig bare på liksom, siden denne kalenderen tilhører en svunnen tid....trodde jeg.

 

For da jeg startet min Portveien 2-samling kom jeg over en uåpnet utgave av kalenderen fra 1987.


Fristelsen var stor til å åpne den, men det ville være ganske synd om en slik skatt skulle tukles med etter å ha ligget urørt i 25 år.
Derfor var det ganske gøy da kalender nr 2 dukket opp.


Endelig skal jeg få åpnet denne fantastiske kalenderen på ordentlig, og samtidig dele denne opplevelsen med deg.
I morgen starter jeg nemlig min egen ''adventskalender'' her på Snackstage, der jeg hver dag frem til jul åpner en ny luke i Portveiens julekalender.
Portvei-hytten står klar og jeg er enda klarere til å igjen få tre inn i en verden med Eli, Terje, og ikke minst deres dyriske samboer, Raffen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar