.

.

torsdag 1. november 2012

63158400 sekunder

Hipp hipp hurra!
I dag er det 2 år siden jeg postet de første innleggene på Fineminner-bloggen.

 http://i1121.photobucket.com/albums/l514/larmays_album/LOA/Phase_02/CH%2022%20-%20The%20Golden%20Oldies/Alf_gif_03.gif

Å si at jeg har blogget i to år er kanskje å ta litt hardt i siden jeg ikke har vært like aktiv hele tiden, men nå skal jeg så godt jeg kan prøve å øke bloggingen igjen.

Mye er skjedd med bloggen på 2 år og den har sakte men sikkert funnet sin form.
Blant annet er denne Snackstage bloggen oppstått fra askene av en daglig TV-guide blogg.
Fineminner bloggen har gjenoppstått på Blogger fra askene av Blogg.no.
En blogg jeg la ned for over ett og et halvt år siden, men som fremdeles har over 500 treff i måneden.
Og tilsammen har over 250 innlegg sett dagens lys.
Målet da jeg startet var å blogge ett innlegg i uken, så jeg mener jeg kan si at jeg har nådd målet mitt.

Til tider har jeg blogget så mye at min kone har blitt Blogg-enke.
Så i mitt arbeid med bloggene har jeg fått en god del respekt for alle bloggere der ute.
Man må virkelig blogge selv for å skjønne at det ikke bare dreier seg om å klimpre noen ord på et tastatur.

Hovedmålet med bloggen da jeg startet var å samle all nostalgien fra 80 og 90 tallet som lå spredt på internet, sette det i system og presentere det på en og samme plass.
Det har vært viktig for meg å blogge om norske ting, ha en norsk vinkling og at det i hovedsak skal være en norsk blogg.
Dette fordi jeg bare har en eneste målgruppe, meg selv.

Men også andre land har funnet Fineminner bloggen.
Jeg har tatt en titt på statistikk-sidene på bloggen for å kunne oppsummere de siste 2 årenes aktivitet:

Etter Norge er det følgende land som topper listen:
USA, Tyskland, Storbritannia, Danmark, Sverige, Australia, Ukraina, Russland og Frankrike.

Google topper listen over nettsider som har ledet folket til Fineminner, og de mest populære søkeordene har vært:

10: Barne-TV figurer
09: Geir Amundsen
08: Raffen
07: Jack Holborn
06: Brødrene Dahl telt
05: Jenta fra verdensrommet
04: Bjørnen i det blå huset
03: Fragglene
02: Smitt og Smule

Og det aller mest søkte ordet som har ført lesere til bloggen min er:

01: Gorgene

Dette har ført til at følgende innlegg har fått flest treff:

10: Eventyrbånd
09: Overflod av spektral
08: Menn er fra Mars, jenter er fra...Gurun?
07: En ny istid
06: Gult er kult!
05: Jack Holborn
04: Blogg-mysteriet
03: Nostalgiens melkevei
02: Skraphaugen har talt!

Og det aller mest leste innlegget er:

01: Søte saker og snacks som smaker

Da er 2 år oppsummert og det er på tide å se fremover.
Jeg har 1000 ideer i hodet mitt, noe som ikke alltid gjør det like lett å vite hvor man skal begynne.
Først og fremst skal jeg feire på ekte nostalgisk vis, og jubileums-headere er på plass på begge bloggene.
For det blir ikke ordentlig bursdag uten verdens kuleste bordkort.


Det blir heller ikke skikkelig party uten min stavekontroll, Gus.
Gustav Hva-sa som han heter er en trønder som liker igler.
Han er litt sær og har ofte sine egne meninger om hvordan ting skal være.
Frankrike er for eksempel et fremmedord.
Selv ''fremmedord'' er et fremmedord for Gus.
Han mener det er et  ''fareområde''.
Han mener ''Jack Holborn'' heter ''Jack Huleboeren'' og at ''Spektral'' er ''Soppkontroll''.
I kampen mellom Fragglene og Gorgene er han soleklar:
''Fragglene'' er ''Fordelene'' og ''Gorgene'' er ''Sorgene''.
 
Så da får jeg vel avslutte feiringen der jeg startet det hele, nemlig med å konstatere at jeg er litt treg av meg og ligger 2 år bak alle andre.
Nå har jeg nemlig oppdaget at jeg kan bruke GIF-bilder i bloggen min. (Graphics Interchange Format)
Så da er det bare å blåse ut lysene og ønske Fineminner-bloggen minst 2 nye spennende år.

 http://2tfu.files.wordpress.com/2012/02/alf-birthday-cake.gif

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar