.

.

onsdag 31. oktober 2018

Halloien Halloween!

 

Da er det blitt Halloween.
Og i den anledning vil jeg blogge om en av tyggegummiene som jeg husker fryktelig godt fra mine yngre dager.
Jeg var midt i målgruppen aldersmessig når tyggegummi med klistremerker var på topp.
Eller kanskje jeg bare husker at dem var på topp akkurat da fordi jeg var midt i målgruppen.
Uansett så var det en samling som man endelig hadde råd til å finansiere selv ved å finne og pante flasker.
Når det kom til Halloween så var det noe nordmenn ikke brydde seg så mye med.
Det var på lik linje som det Thanksgiving er i dag.
Man så det på film og TV men det gjaldt liksom ikke oss.
Skumle filmer hadde jeg heller ikke noe særlig forhold til på den tiden.
Så det var ingen selvfølge at jeg skulle like "Horror house" siden jeg ikke hadde referanser fra alle filmene som klistremerkene parodierte.
Men jeg syntes de var skrekkelig kule og samlet på disse som alle andre tyggiser på den tiden fra spanske Dunkin'.







Men jeg kan jo ikke blogge om godteri og Halloween uten å nevne min ultimate monster favoritt fra barndommen:
Monster Fizz!
Disse flate runde dropsene av komprimert bruspulver som var pakket inn individuelt og var grusomt gode.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar