.

.

tirsdag 21. oktober 2014

Jeg åpner 9-08


Da er jeg klar til å kaste meg over en ny 3-pakning.
Jeg er kjempespent siden jeg har hatt så flaks hittil.
7 ulike figurer på rad er ganske utrolig.
Så hva venter jeg på?
Jeg åpner det første egget.
Oransje kapsel.
Jeg åpner.
Er det mulig!?
Det er en Terrapin!



Han har et mykt punkt på skallet og et lite hull i munnen.
Hvis man fyller den med vann så kan den spytte ut vannet når man trykker på skallet.

Terrapins dukket opp for aller første gang i 1987.
Da bare i Tyskland og under navnet "Die Tapsi Törtels".


Men i 1991 kom de tilbake, og denne gangen erobret de resten av verden.
Til Norge kom de i 1993.


Dette var siste gang man så noe til de søte skilpaddene.
Men hvis man ser på listen over utgivelsene, ser man at det skjedde noe i 2003.


I noen deler av verden ble Terrapinene relansert.
8 av figurene kom ut med flere malte detaljer. 


Men nå over til egg nummer 2.
Jeg åpner.
Gul kapsel.
Jeg åpner.
Det er 2 snurrebasser.
Man skal bruke dem til å konkurrere.
Den som holder seg oppreist lengst har vunnet.

Så over til det siste egget.
Jeg åpner.
Gul kapsel.
Jeg åpner.
Det er en Mini bil.
Altså ikke en liten bil, eller forsåvidt en liten bil også...
Men en Mini liksom... forstår?
Forklar for meg.

Mini er et bilmerke som kom ut i Storbritannia i 1959.
I 1994 ble Minien kjøpt opp av BMW, men utgis fortsatt som eget bilmerke.

Så ble det altså en ny figur denne gangen også.
Hvor skal dette ende?


Sent innlegg denne uken også.
Mye som skjer for tiden.
Blant annet at dette er innlegg nr 500 på denne bloggen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar