.

.

søndag 12. oktober 2014

Jeg åpner 9-07


Litt sen bloggpost denne gangen.
Jeg føler at jeg har liten tid til bloggen for tiden.
Men når en 3-pakning må åpnes så må en 3-pakning åpnes.
Noen overvåker hva vi handler i butikken, og har sendt oss denne:


Jeg føler meg ikke truffet i det hele tatt, må være noe Blogg-enka styrer med det der...

Jeg får starte med åpningen.
Jeg åpner det første egget.
Oransje kapsel.
Jeg åpner.
Det er Kinderino!
Kinderegg maskotten.
Ser ut som han har kjøpt seg en del kinderegg han også.
Han har dem på et brett der man kan klistre på det språket man vil selv.


Engelsk og........ eh

Italiensk og fransk.

Takk, eller Thanks, grazie og merci.

Kinderino har vært maskotten til kindereggene i ganske mange år nå.


Men han var ikke den første maskotten.


I begynnelsen av 80 tallet var det en lyslugget og blåøyd gutt som fungerte en del som kinderegg-maskott.
Men ettersom kindereggene spredte seg rundt om til alle verdenshjørner appellerte ikke lenger denne gutten til alle salgsmarkeder.
En mer universal figur måtte skapes som alle barn kunne ha et forhold til.
Dermed tok Kinderino over.

Som kinderegg-figur har Kinderino hatt to serier.
Den første kom i 2009 og het "Kinderino sport".
Den gang hadde han små og tettsittende øyne.


Den andre serien kom i 2013 og het "Kinderino sport 2".
Nå hadde han blitt redesignet slik vi kjenner han i dag.


Dette er de eneste seriene med Kindeino, og ingen av disse kom hit til Norge.
Men han har hatt noen gjesteopptredener i diverse juleserier.


Ellers har Kinderino, som maskott, figurert i alle mulige sammenhenger rundt om i verden.
Utviklingen har vært markant, men han har alltid vært alene.



Helt til nå.
Møt Otto:


Otto er en gul kapsel som er Kinderinos lille hjelper.
Tiden vil vise om han også tar turen hit til Norge.
Han minner da vel litt om....


Grusomme meg for å antyde noe slikt.
Jeg får heller starte med å åpne det andre egget.
Jeg åpner.
Det er Otto.
Jeg åpner.
Det er en figur med flere klistremerke-identiteter.
Man kan med andre ord skifte identiteten på figuren ved å bytte ut klistremerkene på ansikt og kropp.
Jeg tror jeg velger pandaen i Kung-fu drakt.
Han minner da vel litt om...
Glem det, han her har en karate-drakt.
Det er visst noe helt annet.

Jeg åpner det tredje egget.
Gul kapsel igjen.
Jeg åpner.
Det er en sånn pensel-mann som jeg har fått før.
Håret er en pensel og føttene er et malerskrin.
Med følger et ark man kan fargelegge.

Nå har jeg cruiset gjennom halve figurene uten å fått to like.
Hadde jeg ikke åpnet eggene selv hadde jeg nesten mistenkt meg selv for å jukse.
For dette har jeg på mine 4 år som samler aldri opplevd før.
Det blir spennende å se neste uke hva som dukker opp.


Gus godkjenner ikke ordene "fungerte" og "kinderegg", noe som kanskje forklarer den egentlige grunnen til at Kinderino måtte avløse den første maskott-gutten.

I begynnelsen av 80 tallet var det en lyslugget og blåøyd gutt som fingret en del som kundenes maskott...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar