.

.

fredag 1. august 2014

Tilbake, knapt stående

 
Da er jeg tilbake fra ferie.
Med store ambisjoner om å få fart på bloggingen igjen.
Men det som skjer med en gang jeg kommer hjem er jo at jeg pådrar meg en forkjølelse.

 

Samtidig som jeg er i det sytete hjørnet så er det flere ting jeg har på hjertet.
17 Mai postet jeg et YouTube basert innlegg der jeg uttrykket min entusiasme for den økende andelen av norsk Barne-TV som ble lagt ut av diverse brukere.


I innlegget forklarte jeg også at det farlige ved å bruke YouTube videoer var at man aldri selv hadde kontroll over videoene, men er avhengig av at brukerne ikke velger å slette dem.

Ironisk nok tror jeg at jeg inndirekte saboterte det hele selv.
Ved å lage innlegget, laget jeg også en guide til:
"Kom og se hvem som bryter opphavsretten på YouTube".
Jeg kan jo aldri si for sikkert at det er dette som er skjedd.
Det finnes jo tilfeldigheter her i verden.
Saken er i alle fall at 90% av videoene på innlegget mitt er slettet i skrivende stund.
Brukere som ganske aktivt og fritt har lastet opp videoer i flere måneder har plutselig blitt fysisk utestengt fra YouTube, bare uker etter innlegget mitt.

Dermed blir det ikke flere YouTube baserte innlegg fra meg.
Det var jo ment som en potensiell føljetong, men nå som ting har utviklet seg i helt gal retning, blir det feil å fortsette.

Ellers sliter jeg på Kinderegg fronten.
Som regel pleier jeg å greie å samle alle figurene før neste runde med samlefigurer kommer.
Denne gangen er det første gang jeg ikke har klart det.
Jeg mangler fremdeles 2 figurer fra "Mickey Mouse & friends", og ser til min forskrekkelse at butikkene har sluttet å selge 3 pakninger med disse.
På Kreta var det "Rio 2" som gjaldt, så jeg tipper det er dette som blir den neste samleserien her i Norge.

Ferien min ja.
Jeg får vel avslutte med noe positivt.
Som vanlig jaktet jeg litt på nostalgiske ting i ferien.
Turen gikk som sagt til Kreta og innholdet i butikkene var stort sett en blanding av norske, svenske og danske matvarer.
Ikke så veldig spennende med andre ord.
Men et høydepunkt ble det.
Jeg fant igjen Plattfot-isen som var til salgs i Norge fra 1990 til 1993:

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar