.

.

søndag 10. august 2014

Bedre sendt enn aldri


Så ble det en liste for Juli også.
Som nevnt tideligere har jeg vært syk i det siste og formen har ikke vært på topp.
Flere ting enn blogging har blitt utsatt, og nå er jeg endelig kommet dit hen at jeg på ny er klar til å blogge.

Jeg vet ikke helt hva som er høydepunktet denne gangen.
Men skal jeg tipse om noe så har NRK nå lagt ut enda flere gullkorn under programfanen: Montreux.

Ellers må jeg si at jeg er imponert over NRK.
Skulle jeg lagt ut en komplett liste over alle programmene fra 80 og 90 tallet ville den nå rundet 200 forskjellige programmer.
Med tanke på at NRK også i stor grad prioriterer programmer fra 60 og 70 tallet, vil jeg si at de som digitaliserer og legger ut programmene virkelig har stått på.

Selv skal jeg prøve å stå på med bloggingen fremover.
Bloggen min har vært ganske stillestående i det siste.
Da er det jo bra at andre tar ansvar for nostalgien:

"Carsten Winger, selvfølgelig" (1996) (Her) 
Portrettprogram presentert av Andreas Diesen.

"Dan Fosse, selvfølgelig" (1996) (Her) 
Portrettprogram presentert av Andreas Diesen.

"Erik Bye: En sang er alt jeg har" (1994) (Her) 
Sang og dikt med Erik Bye og gjester fra Chateau Neuf.

"Festivalsommer" (1992) (Her) 
"Trekkspillfestivalen", "Risør Kammermusikkfest" og "Hardingtonar i Hardanger".

"Gratulerer med dagen!" (1972-2014) (Her) 
17 Mai feiring fra blant annet 1983 og 1994.

"Gundersen og Grønlund A/S" (1992) (Her) 
Bjørn Gundersen og Ole Jørgen Grønlund med gjester.

"Hele Norges Leif Juster, selvfølgelig" (1996) (Her)
Portrettprogram presentert av Andreas Diesen.

"I begynnelsen var Otto" (1987) (Her)
En hyllest av NRKs første programdirektør Otto Nes.

"Jegere i Natten" (1980) (Her)
Trøndelag teaters oppsetting av en novelle av Arthur Omre.

"Kanal 1" (1984) (Her)
Ivar Dyrhaug og Steinar Ofsdal med musikalske gjester.

"Napp igjen" (1987) (Her)
Sommerrevy med blant andre Øystein Bache og Rune Gokstad.

"Nomes ark" (1991) (Her)
Kulturmagasin i 5 deler med Petter Nome.

"Nr. 12" (1980) (Her)
Trøndelag teaters oppsetting av en novelle av Arthur Omre.

"Og så var det deg da" (1996) (Her)
Hilde Hummelvoll hyller norske kjendiser.

"Paul Karlsen på Kalvøya" (1990) (Her)
Kalvøyafestivalens 20års jubileum.

"Revy-portretter" (1994-1995) (Her)
En serie portrettprogrammer presentert av Andreas Diesen.

"Sommer i arkivet" (1996-2013) (Her)
Diverse reportasjer fra rundt om i Norge.

"Willie Hoel, selvfølgelig" (1996) (Her)
Portrettprogram presentert av Andreas Diesen.

"Zikk-Zakk" (1982) (Her)
Musikkprogram med blant andre Bob Geldolf og Marius Müller.

"Ål i karry" (1981) (Her)
Trøndelag teaters oppsetting av en novelle av Arthur Omre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar