.

.

fredag 2. mai 2014

Mai space


Jeg har fremdeles litt datatrøbbel.
Nå sliter jeg med ustabilt nettverk og en del trøbbel med å legge ut bilder i bloggen min.
Men jeg har prøvd å komme i full sving med bloggingen igjen og skal selvfølgelig også oppsummere måneden som har gådt når det gjelder nyheter i NRK-arkivet.

Jeg avsluttet sist med at jeg håpet at de ville velge seg April til å endelig begynne å legge ut mer underholdene programmer fremfor kulturprogrammer og fjernsynsteater.
OG MINE BØNNER ER BLITT HØRTE!
Over halvparten at nostalgien som er lagt ut den siste måneden er humor or underholdning på høyt nivå.
De har så og si skrapet tom arkivskuffen med KLM-humor.
Inkludert 3 serier med "Brødrene Dal", "SKAI-TV", "Nynytt", "KLMs Vorspiel", "I spøkelyset" og "Press!", for å nevne noe.
Her har jeg tatt meg friheten til å inkludere programmer som også ble laget før 1980.
Noe som også gjelder andre humor-høydepunkter denne måneden.

For en Grand Prix entusiast er det også en glede å se at nesten alle de norske finalene er lagt ut i sin helhet.
Alle finalene har kapittel-valg så man lett kan "spole" frem til hvilket som helst bidrag.
Den internasjonale finalen fra Bergen i 1986 er også lagt ut.

Og når man topper det med å legge ut 2 nye sesonger med "Borgen skole" og mye annet snadder så må jeg bare bøye meg dypt i støvet å trekke tilbake alt negativt jeg noen gang har blogget om NRK.
Jeg gleder meg til fortsettelsen.
Kom Mai du skjønne milde!

"Borgen skole klasse 6B / 7B og 4A / 8B og 5A" (1989-1990) (Her)
Serie som gikk i "Midt i smørøyet", nå med alle 3 sesongene.

"Brødrene Dal og professor Drøvels hemmelighet" (1979) (Her)
Humor med KLM kjent fra "Halvsju".

"Brødrene Dal og spektralsteinene" (1982) (Her) 
Humor med KLM kjent fra "Halvsju".

"Brødrene Dal og legenden om Atlant-is" (1994) (Her) 
Humor med KLM kjent fra "Midt i Smørøyet".

"Buffalo Bløff nasjonale vegg-til-vegg show" (1972) (Her) 
Humor med blant andre Trond Kirkvaag og Jon Skolmen.

"Den vegelsinnede" (1989) (Her) 
Fjernsynsteater med blant andre Sven Nordin og Trond Brænne.

"Dette er ditt liv" (1995) (Her) 
Et tilbakeblikk på kjente personers liv.

"Enten ENTEN, eller ELLER" (1984) (Her) 
Humorprogrammer med blant andre Anne Marit Jacobsen og Minken Fosheim.

"Er det sant, så er det fælt" (1991) (Her)
Humoristisk talkshow med blant andre Otto Jespersen.

"Eurovision song contest 1986" (1986) (Her)
Finalen fra 1986 som ble arrangert i Bergen.

"Håkon Håkonsen" (1990) (Her)
Norsk film, bare tilgjengelig til 8 Mai.

"Fleksnes" (1972-1982) (Her)
Episodene skifter i takt med sendingene på NRK1.

"Flimra" (1983) (Her)
Ungdomsprogram om ungdomsmiljøet i flere norske byer.

"Gaven" (1995) (Her)
Fjernsynsteater med blant andre Anette Hoff og Erik Hivju.

"Glade juli" (1969) (Her)
Revy med blant andre Rolv Wesenlund og Harald Heide Steen jr.

"Go'fot på låven" (1992-1994) (Her)
Tore Strømøy byr opp til låvedans.

"Inni er de like" (1975) (Her)
Humor og musikk med Harald Heide Steen jr.

"I spøkelyset" (1983-1984) (Her)
Humor med KLM.

"KLMs Vorspiel" (1995) (Her)
Humor med KLM.

"Men det er utenpå" (1975) (Her)
Humor og musikk med Harald Heide Steen jr og Trond Kirkvaag.

"Medea" (1983) (Her)
Fjernsynsteater med blant andre Lars Andreas Larssen og Espen Skjønberg.

"Melodi Grand Prix" (1965-2014) (Her)
Nesten samtlige av de norske finalene.

"Narrespeilet" (1980) (Her) 
Humor med blant andre KLM, Trond-Viggo Torgersen og Jon Skolmen.

"Nordens historie" (1997) (Her) 
Dokumentarserie i 10 deler.

"Nynytt" (1976-1978) (Her) 
Humor med KLM.

"Oslo Filharmoniske Orkester spiller "Vårofferet" (1993) (Her)
Opptak fra Oslo Konserthus.

"Press!" (1979) (Her)
Humor med KLM.

"Påskevandring med Weidemann" (1993) (Her)
Fra kunstneren Jakob Weidemanns utstilling i Oslo Domkirke.

"SKAI-TV" (1988-1989) (Her)
Humor med KLM.


PS: "Dyra i Hjorteparken" er slått samen med "Flukta frå Dyreskogen" og har derfor fått ny link (Her)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar