.

.

lørdag 17. mai 2014

Kremen av tuber


En av mine absolutt favoritt måter å mimre på er via YouTube.
Det er en farlig tidsportal, da man fort mister kontroll over den virkelige tiden rundt seg.
Den lille halvtimen man tenkte man skulle bruke før man legger seg for kvelden blir fort til 3 timer, noe som går hardt utover tiltrengt søvn.
Så du fortsetter helt og holdent på eget ansvar.

Når det gjelder å blogge via YouTube videoer, er det noe jeg har litt reservasjoner mot.
Bilder og tekst har jeg kontroll på, men siden jeg startet å blogge i 2010 har jeg fått erfare at videoer er en helt annen sak.
Jeg blir veldig avhengig av at de som har lastet opp videoene ikke velger å slette de videoene som jeg har brukt.
En annen ting er også at da jeg startet å blogge i 2010 var det veldig begrenset med norske videoer på YouTube.
Dette har endret seg mye, særlig det siste året, og ikke minst de siste månedene, noe som også er bakgrunnen for dette innlegget.

I anledning 17 Mai har jeg plukket ut noen av mine norske favoritter fra YouTube.
Både norskproduserte og serier som er dubbet til norsk.
Der flere episoder av samme serie ligger ute har jeg linket til de resterende episodene.
En stor takk til alle opplastere der ute.

FRAGGLENE


Episode 2 Vembi og Gorgene
Episode 3 La vannet renne
Episode 4 Det går ikke uten hatt
Episode 5 30 minutters arbeidsuke
Episode 6 Skråsikre John
Episode 7 Jeg vil være deg
Episode 8 Den fryktelige tunnelen
Episode 9  Fragglenes tapte skatt
Episode 10 Ikke gråt over spilt melk
Episode 11 På taket er tausheten dyr
Episode 12 Lysets finger
Episode 13 Vi elsker deg, Vembi!
Episode 15 Jeg er like glad
Episode 23 Beistet i blåsteinen


GULLARS
(REGNBUEBYEN)


MYSTERIET MED DET LEVENDE LIK




KALLE KLOVN



TESKJEKJERRINGA



SOMMER-KINO 1988




DUKKEVENNENE

KALLES KLATRETRE



RASMUS KLUMP OG VENNENE HANS



 En episode til (Her)

OKSEN ANTON



SOMMER-KINO 1989



FLODE & TROND-VIGGO
(MENS VI GÅR OG LEGGER OSS)




PELLE PARAFINS BØLJEBAND
(SERUM SERUM)



EVENTYRSTUND MED JANOSCH





BAMSEBY-BJØRNENE



JAJA OG PAJA



PORTVEIEN 2


En episode til (Her) og (Her)

SAM OG TRYLLEBALLEN



HERR BENN



DET VAR EN GANG ET MENNESKE




OVID OG VENNENE HANS

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar