.

.

mandag 5. august 2013

Love is... Something something

Da er ferien over for min del, og i år som i fjor har jeg med meg et par feriebilder i bagasjen.
Det er jo alltid morsomt å se hva som dukker opp av nostalgiske godbiter når man er på ferie.
Tyrkia var reisemålet denne gangen, og i likhet med fjoråret fant jeg fort ut at "Pepsi Twist" og "Milkinis" fremdeles holder stand i det store utland.


Men i år fant jeg også et par andre godsaker:


Finger-isen som Diplom-is lanserte i 1986, og som bare var på markedet i to år, har en "Broder is" i Tyrkia med sitronsmak.


Så fant jeg en tyggegummi som trigget nostalgien i meg.


"Love is..." er et fenomen som så dagens lys allerede i 1970.
Jeg husker fenomenet mest fra 80 tallet da viskelær og andre "Love is..." effekter ble solgt i Norge.
Bildene fra tyggisene har copyright fra 1997.

Til slutt fant jeg noe som fremdeles selges i Norge.
Allikevel var jeg overrasket over å finne igjen dette også i Tyrkia.

  
Ellers måtte jeg selvfølgelig teste ut Kinder-utvalget.


Som ikke var noe mer spennende enn det vi har i Norge.
Men jeg fant en kul lighter som jeg tok med meg hjem.




Tyrkia er kjent for salg av kopi-varer, og jeg ble ganske overrasket når jeg fant ut hvor mange "Kinder-kopier" det faktisk finnes i Tyrkia:

1: 3-pakning med "Smartt-egg"




2: 3-pakning med "Ozmo-egg"      



3: 4 pakning med "ToTo-egg"



4: 2 pakning med "Topi-egg"



5: Diverse single egg



Cars-egget med et klistremerke-helvete på 4 hjul.
Intet mindre enn 19 klistremerker på en knøttliten bil.

Det virker som at leketøy i sjokolade-egg har slått godt an i Tyrkia.
Men jeg er litt skuffet over å ikke finne noe Kinder Joy i år.
Kanskje neste år.... hvem vet?

Ellers godkjenner Gus hverken "Milkinis" eller "Fremdeles" og foreslår heller setningen:
Minkens fordummelse holder stand i det store utland.
Så vet vi det...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar